کد خبر: ۲۴۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
یک فوق تخصص نفرولوژی کودکان از خواص تغذیه با شیر مادر برای نوزادان و چگونگی شیردهی به کودکان در دوران کرونا توضیح داد.
ناطقان:  جلیل مشاری فوق تخصص نفرولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص تغذیه با شیر مادر در دوران شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته بیماری کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل نمی شود اما به طور کلی مادر نوزاد باید نکات بهداشتی را در چنین شرایطی به طور دقیق رعایت کند.
 
وی ادامه داد: اگر مادر مبتلا به بیماری کرونا دچار وضعیت جسمانی نامناسبی بوده و در بیمارستان بستری است شیرمادر بعد از جوشانده شدن به نوزاد داده شود و اگر مادر در منزل قرنطینه است می تواند شیر خود را به فرزندش بدهد و به هیچ عنوان نباید شیر دهی به نوزادان در این شرایط قطع شود.
 
مشاری بیان کرد: اگر مادر نوزاد مشکوک به بیماری کرونا عطسه می کند باید بدن و سینه اش را به طور مرتب ضد عفونی کند تا مشکلی در هنگام شیردهی به وجود نیاید.
 
وی و ادامه داد: تغذیه با شیر مادر در شش ماه اول تولد نوزاد باعث ضامن بقا می شود و بچه هایی که با شیر مادر تغذیه می شوند دچار بیماری های فشار خون و چاقی در آینده نشده و این فرزندان از هوش بالاتری برخوردار می شوند.


منبع:بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین