کد خبر: ۲۴۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد: روسیه از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از انرژی هسته ای مطابق پیمان ان.پی.تی دفاع خواهد کرد.
ناطقان:  میخاییل اولیانوف که نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی است این مطلب را در توییتی در واکنش به توییت مارک دوبوویچ رئیس اجرائی بنیاد دفاع دموکراسی مستقر در واشنگتن که به دولت اسرائیل نیز متصل است، بیان کرد.

دوبوویچ در توییت خود نوشت: امارات عربی متحده از استاندارد طلایی پیروی می کند و از تولید مواد رادیواکتیو در خاک خود که می تواند برای ساخت بمب اتمی بکار گرفته شود، خودداری کرد نه مانند ایران.

اولیانوف در پاسخ این توییت دوبوویچ نوشت: امکانات اتمی به ایران در چارچوب پیمان ان.پی.تی داده شده و کاملا قانونی است زیرا تاکنون برای اهداف نظامی بکار گرفته نشده است.

نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد که وظیفه آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید عدم تبدیل مواد هسته ای برای اهداف نظامی است. کسانی که موافق این نیستند علیه پیمان منع انتظار سلاح های هسته ای اقدام می کنند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین