کد خبر: ۲۴۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
شهردار تهران:
حناچی با تاکید بر اینکه کرونا برای ما کاهش درآمد و افزایش هزینه ها را در پی داشته است، گفت: مجموعه های ورزشی، فرهنگی و سینمایی ما عملا تعطیل هستند و باید بگویم ما برای اداره تهران باید روزانه ۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که نداریم و این در حالیست که برخی ها می گویند درآمد شهرداری از طرح ترافیک است و این در حالیست که درآمد طرح روزانه حدود یک میلیارد تومان است که نشان می دهد ما به دنبال درآمد در حوزه طرح ترافیک نیستیم.
ناطقان: پیروز حناچی با اشاره به سه شنبه بدون خودرو با بیان اینکه یکی از مدهای اصلی حمل و نقل عمومی دوچرخه است، گفت: دوچرخه یک وسیله کم خرج اما با بازدهی بالا است که در بسیاری از شهرهای دنیا از دوچرخه به عنوان وسیله اصلی حمل و نقل استفاده می کنند. به گونه ای که در آمستردام اصلی ترین علت ترافیک دوچرخه ها هستند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد با بیان اینکه برای آمدن به این برنامه نیز بخش اعظمی از مسیر را با دوچرخه طی کردم، گفت: ما توصیه می کنیم که مسیرهای پنج تا هفت کیلومتر را با دوچرخه طی کرده اما در مسیرهای شیب دار از دوچرخه های برقی استفاده کنیم.

شهردار تهران در خصوص وضعیت طرح ترافیک نیز با بیان اینکه در نیمه اسفند ماه سال گذشته با اوج گیری کرونا شورای ترافیک تشکیل شد تا در مورد عدم اجرای طرح ترافیک تصمیم گیری شود، گفت: دقت داشته باشید که شهرداری تولید کننده سفرهای درون شهری نیست؛ بلکه مدیریت کننده آن است و باید متناسب به حجم ترافیک اختیارات برای مدیریت داشته باشیم.

حناچی با تاکید بر اینکه برای انجام رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۰ درصد افزایش یابد که در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، گفت: همین حالا در شرایطی که ریالی به واسطه کرونا دریافت نکردیم مترو و اتوبوس ۵۰ درصد بیشتر از ظرفیت شان فعالیت می کنند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه کرونا برای ما کاهش درآمد و افزایش هزینه ها را در پی داشته است، گفت: مجموعه های ورزشی، فرهنگی و سینمایی ما عملا تعطیل هستند و باید بگویم ما برای اداره تهران باید روزانه ۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که نداریم و این در حالیست که برخی ها می گویند درآمد شهرداری از طرح ترافیک است و این در حالیست که درآمد طرح روزانه حدود یک میلیارد تومان است که نشان می دهد ما به دنبال درآمد در حوزه طرح ترافیک نیستیم.

وی با بیان اینکه با افزایش سفرهای غیرضرور و با گرم شدن هوا آلایندگی ها نیز افزایش پیدا کرد، گفت: ما دو پیشنهاد را مطرح کردیم و اعلام کردیم یا دورکاری کارمندان دولت از ۳۰ به ۵۰ درصد برسد و یا طرح ترافیک به مدت یک هفته لغو شود تا تاثیرات آن را بررسی کنیم که طرح ترافیک به مدت یک هفته لغو شد تا ما بررسی های لازم را انجام داده و آن را در شورای ترافیک مطرح کنیم.

حناچی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای شورای شهر اعلام کرده اند که بیش از ۱۰ سال است که دولت به شهرداری ها اتوبوس نداده، گفت: معمولا ما مطالبات مختلفی از دولت داریم که درشت ترین آنها در حوزه حمل و نقل است که عمدتا تا ۱۰ سال پیش دولت به صورت متمرکز اتوبوس خریداری می کرد و این اتوبوس ها را در اختیار شهرداری ها قرار می داد که بخش عمده ای نیز به تهران می رسید اما مدت هاست که هیچ اتوبوس جدیدی از سوی دولت خریداری نشده است، به گونه ای که آخرین اتوبوس هایی که از سوی دولت تحویل شهرداری شد مربوط به اوایل دهه ۹۰ بود که قیمت اتوبوس های بخش خصوصی ۲۰ میلیون تومان بود. بعد از آن اتوبوس به تعداد زیاد خریداری نشد و به صورت موردی از سوی خود شهرداری ها اتوبوس هایی خریداری شد.

وی در خصوص عدم حضورش در جلسات هیات دولت با بیان اینکه حضور من در جلسه هیات دولت به نمایندگی از ۵۰ میلیون شهروند کلانشهرها بود، گفت: البته معتقدم که این ارتباط با دولت لازم و خوب است. چرا که اگر توانستیم اوراق مشارکت سال ۹۷ و ۹۸ را پیگیری کنیم یکی از دلایلش رایزنی ها در جلسه هیات دولت بوده است اما فعلا دعوتی از طرف دولت برای حضور در جلسات هیات دولت انجام نمی شود. اما دقت داشته باشید که حضور شهردار در جلسات هیات دولت نه در قانون و نه در آئین نامه ها آمده و شهردار به عنوان عضو مهمان در این جلسات حضور دارد.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا این عدم دعوت به علت تخریب ملک در جماران بوده، گفت: نه اینگونه نیست. چرا که ما با همه دستگاه ها بحث داریم مثل بنیاد مستضعفان که در مورد پلاسکو با آنها مباحثی داریم که البته باید بگویم پلاسکو یک مورد خاص است و مصوبه شورای تأمین دارد اما این اختلاف ها با همه دستگاه ها هست و باید حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی برای شهردار منطقه بعد از تخریب ملک جماران رخ داد گفت: وی را نه تشویق و نه تنبیه کردم چرا که وظیفه اش را انجام داد. البته می توانست این کار به گونه دیگری انجام شود.

حناچی با اشاره به اهمیت محله جماران گفت: محله جماران به دلیل حضور خانه حضرت امام که رهبری انقلاب را بر عهده داشت باید در سه سطح بین المللی، ملی و محلی دید که در سطح بین المللی این خانه و محله توانسته بر روی افراد زیادی تاثیر بگذارد به گونه ای که می بینیم در همه دنیا محل کار و منزل رهبرانشان را حفظ کرده و حتی به عنوان موزه از آن استفاده می کنند و شما را به یادداشت وزیر امور خارجه شوروی در زمان گورباچف هدایت می کنم که نوشته بود تصورش از منزل امام یک کاخ با سرسرای بزرگ است و نوشته بود که وقتی وارد جماران و کوچه های تنگش شده از اینکه منزل امام در این محله است بهت زده شده است و یادداشت های فیدل کاسترو و نلسون ماندلا را نیز ببینید که تعابیری اینچنین از محله جماران داشتند و معتقدم حالا جماران یک محله بین المللی است و یک مسئله ملی یا محلی نیست.

وی همچنین درموردحواشی کیک تولد بهشت زهرا(س) گفت: معتقدم که فضای مجازی خیلی بی رحم است و تصورات با اولین پیام شکل می گیرد و باید بگویم جشن تولدی نبود بلکه به مناسبت ۵۰ سالگی تاسیس بهشت زهرا(س) از کارکنان بهشت زهرا که در این روزها دو برابر حد معمول کار می کنند و در محل کارشان قرنطینه هستند قدردانی کردیم البته قبل از شیوع کرونا قرار بود سالگرد پنجاهم بهشت زهرا را گسترده برگزار کنیم اما این مراسم با حضور یادگار امام و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد. البته من قرار نبود در این مراسم باشم و معتقدم بریدن کیک کج سیلقگی بود؛ اما این مراسم جشن تولدی نبود و مراسم تقدیر از همکاران بود.

وی در مورد جابجایی آرادکوه نیز با بیان اینکه اگر قرار باشد به همین شکل آرادکوه را منتقل کنیم، به هر جای دیگری که برویم باز یک آرادکوه شکل می گیرد، گفت: به همین دلیل باید نگاهمان را به پسماند عوض کنیم که بر همین اساس طرح کاپ را بر اساس مطالعات جامع تهران اجرایی کردیم تا با راه اندازی ایستگاه های میانی حجم زباله های منتقل شده به آرادکوه را کاهش دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه هنوز برای جابجایی آرادکوه مجاب نشدیم گفت: بوی نامطبوع آن محله مستقیما به آرادکوه بر نمی گردد. چرا که در آن منطقه کشتارگاه های صنعتی و مرغداری وجود دارد و حتی بند فشافویه نیز به فاضلاب آلوده شده، به گونه ای که به یاد دارید چند وقتی پیش ماهی های زیادی در آن کشته شدند که همه این عوامل در ایجاد بوی نامطبوع دخیل هستند.

وی افزود: اگر شیوه انتقال به مفهوم فعالیت فعلی آرادکوه باشد اتفاق خاصی رخ نمی دهد و باید نحوه امحاء زباله را تغییر دهیم.

حناچی در پایان در مورد وضعیت ساخت و ساز در تهران گفت: صدور مجوز ساخت و ساز تابع شرایط اقتصادی است و معمولا در شرایط ناامنی اقتصادی افراد به سمت دارایی هایی همچون ارز و سکه می روند و در شرایط ثبات به سمت مسکن سوق داده می شوند و در حال حاضر نیز به طور متوسط در تهران سالانه هشت تا ۱۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز می شود که در حال حاضر کمتر از این عدد را در تهران شاهد هستیم. هر چند که در سال های ۹۰ تا ۹۲ تا ۳۰ میلیون متر مربع نیز در تهران ساخت و ساز انجام شده که البته خوب نیست. چرا که اجازه توسعه شهر را می دهد و تبعات مختلفی در بر دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین