کد خبر: ۲۴۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
پایگاه خبری "واللا" در مقاله ای تحلیلی اذعان کرد، ۲.۶ میلیون شهرک‌نشین در معرض خطر موشک‌ها بدون حمایت مناسب هستند و این نشان دهنده جبهه داخلی آماده جنگ آتی نیست.
ناطقان: امیر بوخبوط، نویسنده اسرائیلی در مقاله ای تحلیلی در سایت واللا نوشت: تعداد تهدیدات هوایی به صدها هزار می‌رسد. ۲۸ درصد شهرک‌نشینان در نزدیکی منازلشان بدون پناهگاه زندگی می‌کنند و تنها تعداد اندکی از آن‌ها از حمایت مناسب برخوردارند. هنوز طرحی که کابینه آن را تصویب کرده اجرایی نشده و ارتش می‌گوید مسئول آن نیست.

وی افزود: این ارقام و اعداد گزارش سالانه‌ای که ناظر دولت برای یاریو لوین، رئیس کنست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بنی گانتس، وزیر جنگ و آویو کوخاوی، فرمانده ارتش اسرائیل فرستاده، آمده است.

در این مقاله می خوانیم: در زمینه آمادگی‌ها برای حمایت از تأسیسات حیاتی اسرائیل در معرض تهدید هوایی خطرناک و گسترده‌ای مثل موشک‌هاست.  تعداد تهدیدات هوایی دشمن در ۲۰۲۰ به چند صد هزار می‌رسد و بین سپتامبر ۲۰۰۰ تا سپتامبر ۲۰۱۹، ۲۱ هزار موشک و خمپاره از نوار غزه شلیک شد. درحالی که وزارت جنگ به حمایت از زیرساخت حیاتی نپرداخت و طرحی برای حمایت ندارد.

در این مقاله به عدم هماهنگی دورات جنگ  و امنیت داخلی تاکید شده و آمده است اختیارات وزارت جنگ و امنیت داخلی درباره جبهه داخلی هنوز مشخص نشده است. طرحی که برای تخلیه شهرک‌نشینان از مناطق درگیر توسط هیئت وضعیت فوق العاده تهیه شده به اصول اساسی نادرستی تکیه دارد و اجرای آن دشوار است و همه این ها نشان می دهد اسرائیل آماده هیچ جنگی نیست.

وی افزود: برنامه حمایت ویژه درحال حاضر درحال اجراست. فرماندهی جبهه داخلی و وزارت جنگ، اداره آمارگیری در ۲۱ منطقه در یک کیلومتری مرزهای شمالی را برای شمارش تعداد خانواده‌های شهرک‌نشینانی که می‌توان از جانشان حفاظت کرد ایجاد کرده است. بعد از پایان بررسی‌ها این طرح اجرایی خواهد شد و راهکارهای امنیتی برای حفاظت از تجمعات مسکونی محلی فراهم خواهد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اسراییل ، جنگ ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین