کد خبر: ۲۴۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
خبرگزاری رسمی امارات گزارش داد که نخست‌وزیر این کشور با مدیر امور خیلج فارس و خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا دیدار کرده و دو طرف در ارتباط با ایران و مسائل دیگر رایزنی کرده‌اند.
ناطقان: خبرگزاری رسمی امارات «وام»، امروز (سه‌شنبه) از دیدار «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات با «میگوئل کوره آ» مدیر امور خلیج فارس و خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا در ابوظبی خبر داد.

اخبار بین الملل- طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار روابط «دوستانه و همکاری‌های راهبردی» میان خود را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در ادامه این گزارش اشاره شده است که آل نهیان و میگوئل کوره آ آخرین تحولات منطقه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله عراق، لیبی، یمن و ایران را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.


منابع اماراتی پیشتر نیز از دیدار «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیرخارجه امارات و بحث و تبادل نظر درخصوص ایران و آخرین تحولات منطقه خبر داده بودند.

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به تازگی در ارتباطی ویدیویی با همتای امارتی خود دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

وام همچنین گزارش داد که وزیر خارجه امارات از روابط دوستانه و همکاری راهبردی امارات و آمریکا و همچنین همکاری مشترک دو کشور در راستای «تثبیت پایه‌های ثبات و صلح در منطقه» تمجید و در عین حال بر «پافشاری امارات بر حمایت از تمام تلاش‌های جهانی صورت گرفته به منظور تثبیت آینده‌ای امن در منطقه و جهان بر پایه مدارا و همزیستی» تأکید کرده است.

در مقابل، مقام آمریکایی به امارات در ارتباط با تحولات عملی صورت گرفته در این کشور از جمله تأسیس نیروگاه هسته‌ای تبریک گفت.

امارات به تازگی از ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در کشورهای عربی به نام «براکه» خبر داده است؛ نیروگاهی که پروژه ساختش سال ۲۰۱۲ با همکاری مهندسان کره‌ای شرکت «کپکو» (Korea Electric Power Corporation) آغاز شد. شرکت کپکو پیمانکار اصلی نیروگاه یادشده بوده و وظیفه طراحی، ساخت و راه‌اندازی آن را برعهده داشته است.

برچسب ها: هوک ، امارت ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین