کد خبر: ۲۴۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
سخنگوی دولت گفت: تاکنون درخواست مبلغ ۱۰۳ هزار و ۵۷ میلیارد ریال در قالب تسهیلات از سوی بنگاه‌های ثبت نام شده، تخصیص داده شده است.
ناطقان: علی ربیعی سخنگوی دولت که این روزها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده است، در پاسخ مکتوب به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «علاوه بر ۲۳ هزار میلیارد تومان از مجموع ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی که به یارانه بگیران تخصیص داده شده، چه میزان از باقی مانده این تسهیلات هزینه شده است و چه مقدار از آن صرف کمک به کسب و کارها شده است و بازپرداخت وام هایی که به کسب و کارها داده شده از چه تاریخی آغاز می شود و آیا پیش بینی شده که تا پایان امسال چه مقدار از این تسهیلات برمی‌گردد؟»، گفت: تاکنون درخواست مبلغ ۱۰۳ هزار و ۵۷ میلیارد ریال در قالب تسهیلات از سوی بنگاه‌های ثبت نام شده، تخصیص شده است.

ربیعی افزود: این درخواست‌ها ازسوی ۵۲۵ هزار و ۶۶۱ بنگاه با تعداد اشتغال یک میلیون و ۷۹ هزار و ۲۳ شغل برای دریافت تسهیلات از منابع پیش بینی شده ارائه که پس از بررسی های لازم جهت استفاده از منابع در نظر گرفته برای حمایت از بنگاه‌ها و شاغلین بیشتر آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: شروع بازپرداخت تسهیلات توسط بنگاه ها از ابتدای آبان ماه سال جاری و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه و با سود تسهیلات ۱۲ درصد است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در صورت بازپرداخت تسهیلات به طور کامل از سوی بنگاه هایی که تسهیلات دریافت نموده اند پیش بینی می شود مبلغ ۳۱,۲۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال به سیستم بانکی بازگردد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین