کد خبر: ۲۴۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه بعدازآنکه پیک دوم ویروس کرونا در قم مشاهده گردید، از امروز(۱۴ مردادماه) وضعیت استان قم به رنگ قرمز تبدیل‌شده و شاهد گسترش این ویروس در بین همشهریان هستیم.
ناطقان: به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی افزود: عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات و برگزاری آیین‌ها و همچنین جدی نگرفتن بیماری توسط برخی از مردم موجب بازگشت وضعیت قرمز در قم شده است.

وی گفت: از مردم عزیز قم درخواست می‌کنیم مسائل بهداشتی را رعایت کرده و فقط در صورت نیاز از منازل خارج شوند.

به گفته وی، بیمارستان‌ها روزانه در حال تکمیل ظرفیت بوده و کادر درمان شبانه‌روز مشغول خدمات‌رسانی می‌باشند.

قدیر اضافه کرد: از همشهریان عزیز تقاضا داریم با رعایت مسائل بهداشتی به کادر درمان کمک کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا ، قم ، وضعیت قرمز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین