کد خبر: ۲۴۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزایش قیمت نهاده‌های دامی و امتناع دامداران از عرضه دام به بازار را علت افزایش قیمت طی یکماه اخیر اعلام و به مردم توصیه کرد از میادین تره‌بار اقدام به خرید کنند.
ناطقان: گوشت قرمز یکی از کالاهایی است که طی ماه‌های اخیر نوسانات قیمتی زیادی داشته و این در حالی است که طی ماه‌های گذشته دامداران کشور از انباشت دام و افت قیمت دام زنده به شدت گله مند بودند و حتی اخیراً نیز شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید دام مازاد برای تأمین ذخایر استراتژیک کرده است.

قیمت گوشت گوسفندی طی یک ماه اخیر حدود ١٧ هزار تومان افزایش یافته و در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه به١١٠ تا ١١٥ هزار تومان رسیده است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار مهر دلیل این افزایش قیمت را عدم تمایل دامداران به عرضه دام و نگهداری آن برای عید قربان اعلام کرد و افزود: به دلیل اینکه عید قربان نزدیک بود دامداران تصور می‌کردند می‌توانند دام‌های خود را باقیمت‌های بهتری به فروش برسانند. ضمن اینکه بخشی از جمعیت دام نیز به صورت غیرمجاز از کشور خارج می‌شد که ما این مساله را در جلسات مختلف مطرح کردیم و تا حدود زیادی کنترل شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها نیز در گرانی قیمت گوشت مؤثر است، افزود: این مساله بویژه در شش ماهه دوم سال اثرات بیشتری خواهد داشت چون در شش ماهه اول دام‌ها بیشتر از مراتع تغذیه می‌کنند.

ملکی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار دام و عرضه گوشت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قاعدتاً افزایش قیمت گوشت نیز طبیعی است اما در این میان برخی خرده فروشان اقدام به گرانفروشی می‌کنند و محصول را با قیمت‌های چندین برابری عرضه می‌کنند که بازرسان صنفی باید با نظارت بر بازار و با اتکا به گزارش‌های مردمی از طریق ۱۲۴، با گرانفروشان برخورد کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: با توجه به مناسب بودن قیمت در مراکز عمده فروشی و میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، به مردم توصیه می‌شود برای اینکه به این اقلام باقیمت مناسب دسترسی پیدا کنند به غرف میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کنند که در حال حاضر نیز در محلات مختلف در دسترس هستند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین