کد خبر: ۲۴۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل انستیتو پاستور ایران با ارایه توضیحاتی در مورد فیلم منتشر شده از تاثیر نیش زنبور عسل بر درمان ویروس کرونا در فضای مجازی اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده، در این انستیتو مورد بررسی و تایید قرار نگرفته ‌است.
ناطقان: در این اطلاعیه که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: اخیرا کلیپی در شبکه های مجازی در خصوص تاثیر نیش زنبور عسل بر درمان بیماری های مختلف از جمله کرونا ویروس توسط دکتر عظیم اکبرزاده خیاوی منتشر شده که وی وابستگی علمی خود را انستیتو پاستور ایران اعلام کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: نامبرده عضو هیات علمی بازنشسته این انستیتو بوده و ادعاهای صورت گرفته در این ارتباط، در انستیتو پاستور ایران مورد بررسی و تایید قرار نگرفته است.

روابط عمومی انستیتو پاستور تصریح کرد: بررسی تاثیر درمانی هر دارو یا مداخله پزشکی بر کروناویروس و بیماری های مشابه باید پس از بررسی پروپوزال مربوطه در شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دریافت مجوز از کمیته های اخلاق پزشکی صورت بگیرد و تا زمانی که این مراحل انجام نشود و نتایج احتمالی درمانی مطالعات به تایید مراجع ذی صلاح در کشور نظیر سازمان غذا و دارو نرسیده و به پروتکل های درمانی کشور وارد نشود، این روش های درمانی، ادعاهای اثبات نشده بوده، مورد تایید نیست و توصیه نمی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین