کد خبر: ۲۴۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
دادگاهی در جنوب چین یک شهروند چینی - کانادایی را به جرم تولید و نگهداری یک نوع ماده مخدر به اعدام محکوم کرد.
ناطقان: این شهروند کانادایی - چینی که «شو وی هونگ» نام دارد، سومین فردی است که از سال 2018 (زمانی که خانم «منگ وانجو» مدیر ارشد مالی هواوی چین در کانادا دستگیر شد) به اعدام محکوم می شود.

دادگاه گوانگژو واقع در جنوب چین در اطلاعیه ای در وب سایت خود اعلام‌کرد علاوه بر این کانادایی، همدست چینی وی نیز به حبس ابد محکوم شده است.

دادگاه همچنین در مورد اینکه این فرد چه مواد مخدری تولید کرده جزییاتی ارایه نکرده است، اما حکم داده که اموال وی نیز مصادره شود.

 وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم امروز در یک کنفرانس خبری روزانه گفت: جرایم مواد مخدر در چین بسیار جدی است و همه در مقابل قانون برابر هستند.

وی با اشاره به اینکه مقامات مربوطه طبق قانون و به طور مستقل رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشته اند افزود که  فکر نمی کند این امر تأثیری در روابط چین و کانادا داشته باشد.

به گزارش ایرنا، منگ وانجو مدیر مالی شرکت هواوی چین در سال 2018 به درخواست آمریکا در فرودگاه ونکوور توسط پلیس کانادا بازداشت شد.

وی متهم به نقض تحریم های آمریکا بوده و واشنگتن استرداد این شهروند چینی را تقاضا کرده است.

چین به شدت به بازداشت این شهروند خود تاخته و فرآیند استرداد احتمالی او به آمریکا را "اقدامی سیاسی" توصیف کرده است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین