کد خبر: ۲۴۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
در این مطلب قصد داریم روش تهیه شربت نعنا را به شما عزیزان آموزش دهیم.
ناطقان: امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه شربت نعنا را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

‌مواد لازم:

شکر: ۱ کیلو
برگ تازه نعنا: نیم کیلو
آبلیمو: ۳ قاشق سوپ خوری
آب: ۴ تا ۵ لیوان
رنده پوست لیمو ترش مقداری
رنگ سبز خوراکی (در صورت تمایل)


طرز تهیه شربت نعنا:

در مرحله اول طرز تهیه شربت نعنا ابتدا نعنا‌ها را پاک کنید سپس آن‌ها را به خوبی بشویید و با کمک کارد آشپزخانه نعنا‌ها را به صورت دو تا سه تکه برش دهید.
بعد از برش دادن نعنا‌ها در درون قابلمه‌ای مناسب شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا شکر به خوبی در آب حل شود.
بعد از این که آب به دمای جوش رسید و شربت غلیظ شد برگ‌های نعنا را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و حرارت گاز را کم کنید تا شربت به آرامی بجوشد و نعناع عطر و رنگ خود را به شربت پس دهد.
در مرحله آخر روش تهیه شربت نعنا بعد از این که شربت به خوبی جوشید و قوام آمد آبلیمو و رنگ خوراکی سبز (درصورت تمایل) را به شربت نعنا اضافه کنید و بعد از چند دقیقه حرارت گاز را خاموش کنید و قابلمه را از روی گاز بردارید کمی رنده پوست لیمو ترش اضافه کنید و روی در قابلمه دم کنی قرار دهید و سپس درب قابلمه را بر روی آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت دم کنی بر روی قابلمه بماند تا شربت به خوبی جا بیفتد.
بعد از جا افتادن شربت نعنا آن را صاف کنید و در درون بطری شیشه‌ای بریزید و درب بطری را ببندید و شربت را در درون یخچال قرار دهید در زمان نیاز می‌توانید مقداری از شربت را به همراه یخ و آب در درون لیوان بریزید و سپس شربت را نوش جان کنید. در طرز تهیه شربت نعناع نباید نعنا‌ها را به صورت ریز خرد کنید و هم چنین اگر می‌خواهید شربت نعنا سبز و خوش رنگ شود باید از رنگ سبز استفاده نمایید. وقت سرو بهتره شربتو با آب گازدار مخلوط کنید اینجوری لذت بخش تره.
این شربت یه طعم سنتی و فوق العاده دلچسب داره درست مثل رنگ زیباش.
برچسب ها: طرز تهیه ، شربت ، نعنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین