کد خبر: ۲۴۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
استاندار خوزستان با تأکید بر تشدید پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، گفت: در چهار هفته اخیر مراجعه‌ها و بستری‌ها کاهش یافته است با این وجود در حال رسیدن به مرز شکنندگی هستیم.
ناطقان: غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در چهار هفته اخیر مراجعه‌ها و بستری‌ها کاهش یافته است با این وجود در پنج روز گذشته در حال رسیدن به مرز شکنندگی هستیم چون رعایت کردن‌های ما با توجه به اعلام وضعیت سفید در استان کمتر شده است.

وی افزود: باید بیشتر مراقبت کنیم و تعداد ترخیصی‌های روزانه را افزایش دهیم و سیر نزولی خود را حفظ کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

شریعتی بیان کرد: هم اکنون در اهواز تنها در بیمارستان رازی پذیرش بیماری کرونایی داریم همچنین شهرستان‌های دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر و بهبهان باید مراقبت ویژه داشته باشند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: در زمینه عزاداری‌های محرم پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مشخص شده است در عین حال در زمینه روزهای تاسوعا و عاشورا نیز شیوه‌های مربوطه متعاقباً اعلام خواهد شد.

شریعتی عنوان کرد: در شهرستان کارون شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عید غدیر خم رعایت نشد و این نوع موارد قابل‌پذیرش نیست و قابل‌پیگیری است. در ماه محرم نیز موضوع از گستره وسیع‌تری برخوردار است و از هم اکنون مسئولان آمادگی داشته باشند تا در صورتی که رعایت پروتکل‌ها انجام نشود، برخورد قهری صورت گیرد چرا که حفظ جان انسان‌ها از اوجب واجبات است.

استاندار خوزستان یادآور شد: تا زمانی که واکسن تأیید شده در دسترس عموم قرار گیرد محدودیت‌های اجتماعی بر اساس عقل سلیم و نظرات کارشناسان بهداشتی تنها راهکار تثبیت شده مقابله با این بیماری است.

شریعتی اضافه کرد: اعلام وضعیت سفید نباید موجب نادیده گرفتن خطر اوج گیری دوباره ویروس شود در غیر این صورت پیامدهای سهمگین آن همه ما را دچار خواهد کرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در خصوص تولید و توزیع ماسک اداره کل بازرسی استانداری بر همه تولیدکنندگان ناظر تعیین کند و برای این امر هم می‌توان از سمن‌های تخصصی کمک گرفت. سازمان صمت نیز از واحدهای تولید ماسک و مواد بهداشتی حمایت کند.

رئیس ستاد کرونا در خوزستان ادامه داد: مدیریت بحران استانداری نیز در تأمین مواد اولیه برای تولید ماسک اقدام کند و به گمرک هم تأکید شود مواد تولید ماسک در اسرع وقت ترخیص شود.

شریعتی بیان کرد: بر اساس ارزیابی ستاد ملی کرونا استان خوزستان بهترین روند کاهشی ابتلاء به کرونا را در سطح کشور دارد و به تصریح رئیس جمهور در خوزستان بیشترین تلاش صورت گرفت و بهترین نتیجه به دست آمده است و مجدداً از مردم خواهش می‌کنیم همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین