کد خبر: ۲۴۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
امیر قطر در کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت از کمک ۵۰ میلیون دلاری خود به لبنان سخن گفت.
ناطقان: به نقل از الجزیره، امیر قطر در نشست بین المللی حمایت از بیروت که به‌صورت مجازی به میزبانی فرانسه برگزار شد، با تأکید بر حمایت جامعه جهانی از لبنان، از کمک ۵۰ میلیون دلاری کشورش به لبنان سخن گفت.

او گفت: برگزاری این نشست بر اراده جامعه جهانی بر کمک به لبنان پس از این انفجار هولناک تأکید دارد.

امیر قطر در این نشست گفت: لبنان به تنهایی نمی‌تواند از این بحران عبور کند. ازجامعه جهانی می‌خواهیم تا کمک‌های فوری را در اختیار لبنان قرار دهد.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت: ما مشارکت خود را با ۵۰ میلیون دلار برای کمک به لبنان اعلام می‌کنیم.

او در ادامه افزود: مقابله با بحرانی که لبنان با آن روبروست، در گرو تقویت وحدت ملی و افزایش تلاش‌های دولتی است.
تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه سخنان خود گفت: باید مذاکرات در خصوص مسائل داخلی برای ملت لبنان و آگاهی بخشی آن‌ها باشد.

گفتنی است امروز میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در "کنفرانس بین‌المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان" با تشکر از طرف‌هایی که در این نشست به لبنان کمک می‌کنند، اعلام کرده بود: من از همه روسا و سران کشور‌هایی که امروز با ما در اینجا شرکت کرده‌اند و دوستدار لبنان هستند و تمایل صادقانه‌ای برای حمایت از این کشور دارند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: من از امانوئل ماکرون رئیس جمهور به خاطر ابتکارعمل برای برگزاری این کنفرانس مجازی برای حمایت از لبنان بعد از فاجعه روی داده برای پایتخت خودمان و نیز جناب دبیرکل سازمان ملل تشکر می‌کنم. ‎

عصر روز سه‌شنبه گذشته انبار آمونیوم نیترات در بندر بیروت لبنان منفجر شد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در حادثه مهیب انفجار بیروت بیش از ۱۵۰ نفر کشته و بیش از ۶۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. یک مقام وزارت بهداشت لبنان هم امروز از ناپدید شدن بیش از ۶۰ تن در پی این انفجار خبر داد.
برچسب ها: امیرقطر ، لبنان ، کمک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین