کد خبر: ۲۴۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
تعداد افرادی که در انگلیس به خاطر بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند، به بالاترین میزان از سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده است و پیش بینی می‌شود که این کشور شرایط بدتری را پیش رو داشته باشد.
ناطقان: به نقل از رویترز، تعداد افرادی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در انگلیس بیکار شده‌اند افزایش قابل توجهی داشته و به بالاترین میزان از سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده است. نشانه‌ها حاکی از آن است که با توجه به نزدیک شدن طرح‌های دولت انگلیس برای حمایت از بازار کار به زمان انقضای آن شیوع کرونا افراد بیشتری را در این کشور بیکار خواهد کرد.


آمارهای رسمی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از افرادی که بیکار شده‌اند آنهایی بوده‌اند که خود اشتغال بوده و شاهد بیکاری ۲۲۰ هزار نفر از آنها در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن هستیم.

اطلاعات مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به ماه جولای هم نشان می‌دهد که نسبت به ماه مارس تعداد افراد شاغل در شرکت‌ها ۷۳۰ هزار نفر کاهش یافته و این مسئله زنگ هشداری است نسبت به بالا رفتن احتمالی نرخ بیکاری در این کشور.

برنامه‌های دولت انگلیس برای حمایت از کارمندان و کارگران در پایان ماه اکتبر به اتمام خواهد رسید و با توجه به اینکه این برنامه‌ها یک سوم از نیروی اشتغال بخش خصوصی در انگلیس را زیر پوشش داشتند، انتظار می‌رود پس از انقضای این طرح‌های حمایتی شاهد گسترش بیکاری کارگران به خصوص در بخش خصوصی این کشور باشیم.

جروین داویس، کارشناس ارشد بازار کار در موسسه توسعه نیروی کار چارترد، معتقد است نگرانی اصلی این است که این تازه موج اول بیکاری در انگلیس باشد.

وی تاکید کرد: کاهش قابل توجه استخدام نیرو و از طرف دیگر افزایش اخراج کارمندان تمام وقت اصلی‌ترین دلیل کاهش نرخ اشتغال در انگلیس بوده و در صورتی که کارفرمایان به عنوان آخرین گزینه دوباره به سمت اخراج بیشتر کارمندان بروند، شاهد گسترش این آمار خواهیم بود.

ریشی سوناک، وزیر اقتصاد انگلیس، می‌گوید: طرح‌های دولتی در حمایت از اشتغال جواب داده، اما اخراج کارکنان هم اجتناب‌ناپذیر بوده است.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین