کد خبر: ۲۴۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
نظامیان وابسته به عربستان و عناصر «شورای انتقالی» (وابسته به امارات) همچنان در جنوب یمن درگیر هستند و تجهیزات نظامی جدید به این منطقه ارسال شد.
ناطقان:  درگیری بین نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان سعودی) و عناصر المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی، وابسته به امارات) که از شامگاه دوشنبه هفته جاری دوباره آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که این درگیری‌ها سه‌شنبه (روز گذشته) در محور «الطریه» و روستای «الشیخ سالم» در استان «ابین» (جنوب یمن) ادامه داشته است.

این شبکه گزارش داد که نظامیان وابسته به دولت مستعفی، تجهیزات نظامی جدید از استان «مأرب» به سمت شهر ساحل «شقره» انتقال داده‌اند.

منابع محلی هم خبر دادند که درگیری دو طرف، با حملات راکتی و توپخانه‌ای بوده و درگیری‌های روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز از زمان اعلام آتش‌بش، شدیدترین درگیری اعلام شده است.

اخیرا دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با سازوکار جدیدی که عربستان سعودی برای اجرای توافق ریاض ارائه داد، موافقت کردند و رئیس‌جمهور دولت مستعفی، «معین عبدالملک» را مأمور به تشکیل کابینه دولت جدید کرد اما ظاهرا اختلافات بزرگ‌تر از توافق‌های یک سال اخیر است.

توافق ریاض در نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) میان شورای انتقالی و دولت مستعفی امضا شد اما هر بار با تجدید درگیری‌های نظامی اجرایی نشد.

این در حالی است که هیچ یک از طرفین تا کنون، پیشروی نداشته است. معمولا درگیریهای بین عناصر وابسته به امارات و سعودی، اواخر شب آغاز و بامداد پایان می‌یابد.

درگیری بین این عناصر روز گذشته در الطریه و «وادی سلا» واقع در شرق شهر «زنجبار» در مرکز استان ابین رخ داده است.

درگیری روز گذشته بین نظامیان دولت مستعفی و شورای انتقالی با سلاح نیمه سنگین و سنگین انجام شده و در پی تبادل توپخانه‌ای آتش، چندین نفر از طرفین زخمی شده‌اند.

عناصر شورای انتقالی هفته گذشته توانستند اشغال جزیره «سقطری» در جنوب یمن را به صورت کامل تثبیت کنند.

شورای انتقالی که پیشتر در جنوب یمن اعلام خودمختاری کرده بود، بتازگی و پس از ارائه نسخه جدید توافق ریاض از سوی عربستان سعودی اعلام کرد که به منظور فراهم‌سازی زمینه برای اجرای توافق ریاض، از اعلام دولت خودگردان صرف نظر کرده است.

اما تنها دو روز پس از اعلام اجرایی شدن بخش سیاسی ریاض، درگیری سنگینی میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب در ابین رخ داد.

شورای انتقالی و عناصر وابسته به هادی از تابستان سال گذشته درگیر جنگ قدرت و جنگ نظامی با یکدیگرند و حتی سبب به راه افتادن انتقادهای جدی از درون دولت مستعفی یمن، مستقر در ریاض شده‌اند مبنی بر اینکه هدف ائتلاف عربی در یمن،‌ کمک به یمن نیست.
منبع: فارس
برچسب ها: یمن ، ریاض ، ناطقان ، نطامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین