کد خبر: ۲۴۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
ماهی قزل آلا جزء ماهی‌های پرورشی بوده و به همین دلیل همیشه به صورت تازه در دسترس است. این ماهی سرشار از ارزش غذایی بوده و به خاطر طعم خوب، تازگی و قیمت مناسب از ماهی های پرطرفدار در میان ایرانیان است. تهیه ماهی قزل آلا در ماهیتابه بسیار ساده بود.
ناطقان: ماهی قزل آلا جزء ماهی‌های پرورشی بوده و به همین دلیل همیشه به صورت تازه در دسترس است. این ماهی سرشار از ارزش غذایی بوده و به خاطر طعم خوب، تازگی و قیمت مناسب از ماهی های پرطرفدار در میان ایرانیان است. تهیه ماهی قزل آلا در ماهیتابه بسیار ساده بود.

طرز تهیه ماهی قزل آلا سوخاری :

مواد لازم :
ماهی قزل آلا      1 عدد
 پیاز بزرگ رنده شده     1 عدد
 آب لیمو     به مقدار لازم
 تخم مرغ      1 عدد
آرد سوخاری     1 پیمانه
آرد سفید     1 پیمانه
زعفران دم کرده     به مقدار لازم
 فلفل و نمک      به مقدار لازم
زردچوبه      به مقدار لازم
سیر      1 حبه
 پودر پاپریکا     به مقدار لازم

 

طرز تهیه ماهی قزل سوخاری:

ابتدا ماهی را به صورت خرد شده یا به صورت درسته بشویید و بعد برای سوخاري كردن ماهي قزل الا آن را داخل مخلوط زعفران، نمک، فلفل سیاه، آبلیمو و سیر و پیاز رنده شده بخوابانید. و آن را 2-3 ساعت داخل یخچال قرار بدهید تا ماهی کاملا مزه دار شود.

 

و بعد از گذشت این زمان داخل یک ظرف آرد سفید و داخل ظرفی دیگر آرد سوخاری و داخل ظرف دیگری تخم مرغ را بشکنید و با کمی نمک و فلفل خوب هم بزنید.

 

بعد از آن ماهی ها را داخل آرد سفید قرار بدهید به صورتی که پشت و روی ماهی ها از آرد پوشیده شوند. بعد آن را داخل تخم مرغ بغلتانید و بعد داخل آرد سوخاری قرار بدهید و بعد داخل روغن داغ سرخ کنید. ( بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی )

 

این ماهی را می توانید با سبزی پلو یا برنج ساده میل کنید.

 



 

مواد لازم :
 ماهی قزل آلا کامل     1 عدد
 پودر سوخاری     1 پیمانه
 نمک و فلفل سیاه     به مقدار لازم
 زعفران آبکرده     به مقدار لازم
 پیاز     1 عدد
 پودر سیر     به مقدار لازم
زردچوبه     به مقدار لازم

 

طرز تهیه ماهی قزل آلا با پودر سوخاری :

برای پخت ماهی قزل آلا سوخاری، ابتدا ماهی را بشویید و استخوان وسط آن را جدا کنید به صورتی که ماهی کامل باز شود و روی آن نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و زعفران آب کرده بپاشید، پیاز را به صورتی خلالی یا نگینی درشت خرد کنید و زیر و روی ماهی قرار بدهید. از این موادها حتما داخل شکم ماهی قرار بدهید، اجازه بدهید ماهی به این صورت باقی بماند.

 

برای اینکه ماهی سوخاری تر و زودتر پخته شود شکم آن را باز کنید و سپس آن را داخل مخلوط آرد سوخاری و زردچوبه قرار بدهید به صورتی که آرد سوخاری داخل و خارج ماهی را بپوشاند.

 

و بعد از آن روغن را داخل تابه بریزید و اجازه بدهید داغ شود و بعد ماهی را که داخل آرد سوخاری زدید داخل روغن داغ سرخ کنید. البته ماهی را به صورت درسته و باز شده داخل آرد سفید و تخم مرغ و بعد آرد سوخاری قرار بدهید و بعد سرخ کنید.

 

نکاتی برای تهیه ماهی سوخاری :

برای سرخ کردن ماهی ابتدا از سمت پوست آن را داخل روغن داغ قرار بدهید.
برچسب ها: شنسل ، ماهی ، ناطقان ، پخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین