کد خبر: ۲۴۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با آموزش‌هایی که در مدارس ارائه دادیم ۶۵ درصد کاهش حوادث در این مکان‌ها داشته‌ایم.
ناطقان: پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اورژانس پیش بیمارستانی در کشور سال ۵۴ با ۴ پایگاه تأسیس شد و تا زمان انقلاب پیشرفت خوبی نداشته و بعد از انقلاب به منظور خدمات رسانی در دوران دفاع مقدس پیشرفت خوبی پیدا می‌کند، سال ۸۶ به صورت ثابت پایگاه‌ها ایجاد می‌شود و پیشرفت بهتری پیدا می‌کند تا سال ۹۵، در این سال یک سکون به دلیل فرسودگی وسایل پیدا می‌کند و از زمانی که اورژانس تبدیل به سازمان شد جزو دستگاه‌های اولی بودیم که در حوادث‌ها و بحران‌ها حضور داشتیم چراکه سازمان چابک شد و قدرت عملیاتی آن بالا رفت.

وی افزود: یک برنامه ریزی ۵ ساله داشتیم تا سال ۱۴۰۰ که برای هر شهر و روستا چند پایگاه داشته باشیم ولی امسال به آن هدف گذاری رسیدیم، سابق بر این زمان رسیدن به مصدوم در تهران ۳۸ دقیقه بود و الان ۱۴ دقیقه است و در بعضی شهرها ۵ دقیقه رسیده است و در روستاهای کمتر از ۲۵ دقیقه است.

کولیوند گفت: از ۲۴۰۰ آمبولانس به ۵۴۰۰ آمبولانس رسیده‌ایم و کمبود آمبولانس نداریم و در این دوران کرونا تمام قد پای کار ایستاده‌ایم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: ۶۵ درصد بیمارانی که با اورژانس هوایی منتقل شدند بلافاصله با اتاق عمل رفتند، ۵۵ درصد مرگ مادران باردار توسط خدمات هوایی کاهش داده شده است.

وی گفت: با استفاده از اورژانس هوایی برای پیوند اعضا دیگر مشکلی نداریم و گیرنده و دهنده در هر جایی از کشور باشد ظرف ۳۵ دقیقه آن عضو منتقل می‌شود البته این کار، کار اورژانس نیست اما با توجه به ظرفیتی که داریم در این کار حضور پیدا کردیم.

کولیوند گفت: در بحث اربعین حسینی دو هواپیما را تبدیل به بیمارستان هوایی می‌کنیم تا در صورت نیاز استفاده شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: در تهران ۳۳۰ موتور آمبولانس داریم که هم زمان رسیدن به مصدوم کاهش داده شده و هم در مصرف سوخت و… صرفه‌جویی می‌شود البته هزار دستگاه دیگر موتور آمبولانس به این ناوگان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: ۵ شناور برای اورژانس دریایی داریم که ۳ تا از آنها در هرمزگان قرار دارد.

کولیوند خاطرنشان کرد: با آموزش‌هایی که در مدارس ارائه دادیم ۶۵ درصد کاهش حوادث در این مکان‌ها داشته‌ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: توانستیم دستگاه نوار قلب را در ایران تولید کنیم با این تفاوت که در دستگاه نوار قلب ایرانی دو سیم کارت برای ارسال و دریافت نوار قلب وجود دارد که این مهم زمان انتقال بیمار را بسیار کاهش داده و حتی به زیر ۹۰ دقیقه رسیده است.

وی گفت: زیر ۶۰ دقیقه خدمت درمانی به ۹۵ هزار نفر از افرادی که دچار سکته قلبی شده‌اند، ارائه داده شده است.

کولیوند خاطرنشان کرد: ۴ نفر از پرسنل اورژانس در دوران کرونا به شهادت رسیدند و ۱۹۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ۱۱۵ پروژه را به مناسبت عید قربان تا عید غدیر افتتاح کردیم که این پروژه‌ها بسیار مناسب بودند، به عنوان مثال یکی از این پروژه‌ها اورژانس ریلی بود و ۳۰ واگن به عنوان اورژانس ریلی در نظر گرفته شده است و قرار شد دو قطار به عنوان بیمارستان ریلی به اورژانس تحویل داده شود.

وی گفت: هزار دستگاه آمبولانس تا آخر سال به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود و از امسال ۳۰ درصد جمعیت پرسنل اورژانس را خانم‌ها تشکیل می‌دهند تا برای ارائه خدمات به بانوان مصدوم مشکلی نداشته باشیم.

کولیوند گفت: در تلاش برای ایجاد یک دانشگاه فوریت‌های پزشکی هستیم که دروس تخصصی از جمله دروس فقهی به تکنسین‌ها داده شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین