کد خبر: ۲۴۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
دولت بلاروس از بازداشت 7 تبعه ترکمنستان در تجمع‌های اعتراضی در این کشور خبر داد.
ناطقان: رسانه‌های منطقه از بازداشت 7 شهروند ترکمنستان در تجمع‌های اعتراضی در بلاروس خبر دادند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه و وزارت کشور بلاروس به دولت ترکمنستان اطلاعاتی درباره اتباع ترکمن بازداشت شده ارسال کرده است.

بر همین اساس، در وزارت امور خارجه ترکمنستان نشست فوقالعاده با حضور دیپلمات‌ها و مقامات نهادهای امنیتی برای بررسی این موضوع برگزار شد.

در نتیجه این نشست نامه‌ای از طرف وزارت خارجه ترکمنستان به وزرات خارجه بلاروس ارسال و از آنها خواسته شد تا با اتباع ترکمن بازداشت شده طبق قوانین دولت این کشور برخورد شود.

علاوه بر این دولت ترکمنستان درخواست ارائه اطلاعات بیشتر درباره دانشجویان شرکت کرده در تجمع‌های اعتراضی و توقف تحصیلات آنان کرد.

مقامات نهادهای امنیتی ترکمنستان خواهان بررسی نقش دانشجویان ترکمن در تجمع‌های اعتراضی در بلاروس و سلاح مورد استفاده آنان در تجمع‌ها شدند.

تاکنون ترکمنستان درخواست بازگشت اتباع خود از بلاروس را ارائه نکرده است.

شایان ذکر است که در پی تجمع‌های اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس درگیری بین مخالفان دولت و پلیس در بیش از 10 شهر در این کشور رخ داد.

در این درگیری‌ها علاوه بر آشوب‌گران اتباع ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان بازداشت شدند. 
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین