کد خبر: ۲۴۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
با تشدید مجدد شیوع کرونا در کشورهای اروپایی، آلمان، فرانسه و اسپانیا، رکورد تازه‌ای را در آمار روزانه ابتلا به کروناویروس ثبت کردند.
ناطقان: در شرایطی که کشورهای اروپایی در جدال برای جلوگیری از افزایش مجدد شیوع کرونا در اروپا هستند، آلمان بیشترین آمار روزانه ابتلا به «کووید-۱۹» را در ظرف بیش از سه ماه ثبت کرد.

شبکه بی بی سی در این خصوص گزارش کرد، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان به ثبت رسید و آنطور که مقام‌های این کشور اروپایی اعلام کرده‌اند، این افزایش ناگهانی آمار روزانه ابتلا به کرونا تاحدی به واسطه بازگشت مردم این کشور از تعطیلات است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آلمان در شرایطی صورت گرفته است که مقام‌های این کشور اروپایی در خصوص هرگونه سفرهای غیرضروری به بخش‌هایی از اسپانیا هشدار داده‌اند.

از طرف دیگر، در ۲۴ ساعت گذشته، فرانسه دو هزار و ۵۲۴ مورد جدید ابتلا به «کووید-۱۹» را به ثبت رسانده است که این بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا از زمان لغو قوانین قرنطینه در فرانسه در ماه می (اواخر اردیبهشت ماه) تاکنون است.

طبق این گزارش، پاریس جزء جدیدترین شهرهای فرانسه محسوب می‌شود که از روز چهارشنبه، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی شلوغ اجباری شد و پیش از این نیز در سراسر فرانسه، استفاده از ماسک صورت در مکان‌های عمومی سرپوشیده الزامی بوده است.

بی بی سی در ادامه گزارش خود نوشت که روز چهارشنبه نیز یونان رکورد آمار روزانه ابتلا به کروناویروس را زد و ۲۶۲ مورد ابتلا به این ویروس را گزارش کرد که این بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا در این کشور از زمان آغاز شیوع این ویروس تاکنون بوده است.

طبق آمار و ارقام جدید، در حال حاضر، مجموع مبتلایان به کرونا در یونان ۶ هزار و ۱۷۷ مورد و مجموع قربانیان آن ۲۱۶ نفر می‌‌باشد.

به دنبال تشدید شیوع کرونا در یونان، محدودیت‌های شدیدی برای زمان ورود افراد از چندین کشور اتحادیه اروپا و کشورهای بالکان به این کشور در نظر گرفته شده است.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که روز سه‌شنبه هفته جاری هشدار جزئی سفر به «مادرید» پایتخت اسپانیا و منطقه باسک را به واسطه افزایش شیوع کرونا در این مناطق صادر کرده است. از قبل نیز مقام‌های آلمان در خصوص سفر به مناطق «آراگون»، «کاتالونیا» و «ناوارا» نیز هشدار داده بودند.

طبق گزارش بی بی سی، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیش از ۹ هزار نفر از مردم آلمان بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

اسپانیا نیز در میان کشورهای غرب اروپا، بالاترین نرخ ابتلا به ویروس کرونا را دارد و روز سه شنبه هفته جاری ظرف ۲۴ ساعت، ابتلای یکهزار و ۴۱۸ مورد به کرونا را ثبت کرد و کارشناسان بهداشت و درمان هشدار داده‌اند که اسپانیا در «نقطه بحران» قرار گرفته است.

به دنبال تشدید شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار روزانه مبتلایان به این ویروس ناشناخته، روز گذشته (چهارشنبه)، استفاده از ماسک صورت در تمامی مکان‌های عمومی بلژیک به صورت اجباری درآمد و طبق این دستور افراد ۱۲ سال به بالا موظف به استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی هستند.

مقام‌های بلژیک می‌گویند که تشدید قوانین به واسطه افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور صورت گرفته است به طوریکه به ازای هر یکصد هزار تن از ساکنان این کشور، در یک هفته گذشته، به طور میانگین، ۵۰ مورد جدید ابتلا ثبت شده است.

بلژیک هم‌اکنون بیش از ۷۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ مرگ و میر مرتبط با این ویروس ناشناخته را ثبت کرده است.

از طرف دیگر، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش کرد که برای اولین بار از اواخر ماه ژوئن (اوایل تیرماه) تاکنون، انگلیس برای دومین روز پیاپی، آمار بیش از هزار موردی ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.

وزارت مراقبت‌های بهداشت و اجتماعی انگلیس اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت تا ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی، یکهزار و ۹ مورد تأیید شده آزمایشگاهی مبتلا به کرونا به ثبت رسیده است و در مجموع ابتلای ۳۱۳ هزار و ۷۹۸ مورد به کووید-۱۹ در انگلیس تأیید شده است.

مقام‌های کشورهای اروپایی در هفته‌های اخیر در خصوص شروع موج دوم کرونا در اروپا هشدار داده بودند و اوایل مرداد ماه (هفتم مردادماه)، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز درباره شیوع موج دوم کرونا در این کشور و اروپا هشدار داد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین