کد خبر: ۲۴۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ذخیره‌سازی ۴ میلیون تن کالای اساسی در بازار گفت: سهمیه‌ جدید لاستیک از هفته آینده توزیع می‌شود.
ناطقان: عباس تابش امروز در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در استان گیلان و در جمع خبرنگاران با اشاره به ذخیره‌سازی 4 میلیون تن کالای اساسی در بازار و انبارهای کشور اظهار داشت: هم‌اکنون مقدار قابل توجهی کالای دپو شده در بنادر کشور نیز وجود دارد و نگرانی از بابت تامین نیاز مردم نداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جهت نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها باید از سیستم‌های نظارتی و ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم گفت: بازرسی از 4 میلیون واحد تولیدی در کشور کاری دشوار است لذا برای کنترل بهتر بازار و قیمت اقلام باید از سامانه‌هایی نظیر سیمبا و گزارشات مردمی بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 500 بازرس در سطح کشور و مشکلات ناشی از کمبود نیرو در این حوزه خاطرنشان کرد: شرایط فعلی می‌طلبد که از ظرفیت بازرسان اصناف و بسیج نیز برای کنترل بازار استفاده کنیم تا تخلفات بیشتری کشف شود و بازار به ثبات بیشتری برسد.


رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور ضرورت مراجعه همه به قیمت‌های ثبت‌شده در سامانه 124 را یادآور شد و تصریح کرد: قیمت روز تمام کالاها در این سامانه ثبت شده است و برای آگاهی یافتن از آن باید به این سامانه مراجعه کنیم.

تابش با تاکید بر اینکه هر نوع فروش کالا و یا قیمت‌گذاری بر خلاف قیمت‌های مندرج در سامانه 124 تخلف محسوب می‌شود ابراز داشت: مردم به اندازه کافی مشکل دارند لذا هیچ‌گونه اجحاف و ظلمی در حق آنها پذیرفتنی نیست و همه باید در مبادلات خود قیمت‌های ثبت شده را رعایت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کمبود لاستیک در کشور خاطرنشان کرد: قرار است از هفته آینده سهمیه‌های جدید لاستیک در سطح کشور توزیع شود و تلاش ما این است که بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین