کد خبر: ۲۴۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی :
محمد علی کمالی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ذرت به کشور وار شده، وزارت کشاورزی اعلام می کند تنها ۹۰۰ هزار تن از این محصول برای عرضه در بازارگاه به دستش رسیده است. ۳ میلیون تن ذرت وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی گم شده است.
ناطقان:  محمد علی کمالی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور امروز در نشست خبری اظهار کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران 34 کیلوگرم است که دو برابر متوسط جهانی  است و بار کاهش  مصرف گوشت قرمز و سفید را به دوش می‌کشند.

وی افزود: در حالیکه قیمت گوشت قیمه و ماهی باعث شده که  مردم به اندازه کافی قدرت خریداری نداشته باشند، پروتئین مغزی خود را از طریق گوشت مرغ تامین می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: سال گذشته در حالی که قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده 8550 تومان بود اما مرغداران به طور میانگین محصولات خود را حدود 7300 تومان به فروش رساندند، قیمت مرغ زنده در سال جاری نیز که 10 هزار تومان تعیین شده اما به طور متوسط به قیمت 9500 تومان به فروش می رسند که این امر نشان دهنده آن است که مقداران به تعهدات خود عمل کرده اند اما دولت به تعهدات خود در قبال مرغداران عمل نمی کند.

وی افزود: دولت به مرغداران گوشتی تکلیف کرده است که 120 میلیون جوجه ریزی در هر دوره داشته باشند که این رقم در ایام پر تقاضای سال مانند شب عید به 140 میلیون قطعه میرسد اما به دلیل کاهش مصرف و  عدم حمایت دولت تولیدکنندگان این این بخش در سه ماه انتهای سال گذشته زیان سنگینی را تجربه کردند.

وی با اشاره به مشکلات تامین خوراک طیور مورد نیاز مرغداران گفت: وزارت صنعت اعلام کرده است که در سال جاری 4 میلیون و 100 هزار تن نهاده های دام و طیور به کشور وارد شده است اما  معلوم نیست که این حجم از نهاده چه شده است و به دست چه کسی رسیده است؛ مرغداران بخش عمده نیاز خود را از بازار آزاد تامین می کند.

وی اظهار داشت: قیمت هر کیلو گرم ذرتی که باید 1650 تومان درب مرغداری به دست مرغداران به اکنون 2400 تا 3000 تومان رسیده است.

وی افزود: درحالی که تمام ذرت های وارداتی با ارز 4200 تومانی به کشور وارد شده است اما  محصولی که 1650 تومان قیمت دارد 3000 تومان دست مصرف کنندگان میرسد.

کمالی گفت: دستگاه نظارتی باید نظارت لازم است بر چگونگی نحوه توزیع نهاده های وارداتی داشته باشند، بی توجهی ها باعث شده که حجم بسیار بالا از یارانه ای که باید به دست مرغدار و در نهایت مردم برسد، در مسیر دیگری هزینه شود.

وی گفت: زمانی که تولید کنندگان از گرانی نهادها و فروش آن خارج از نرخ مصوب به دولت شکایت می‌کند وزارت صنعت از ما خواهان دریافت اسناد است اما این موضوع منطقی نیست و خود دستگاه نظارتی باید به مسئولیت های خود در این ارتباط عمل کنند.

بیش از 3 میلیون تن ذرت  وارد شده با ارز 4200 تومانی گم شد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که 4 میلیون و 100 هزار تن ذرت به کشور وارد  شده است اما وزارت جهاد کشاورزی اعلام می کند که تنها 900 هزار تن ذرت برای عرضه در بازارگاه به دستش رسیده است.

وی افزود: در این شرایط آیا مرغدار باید بررسی کند که چه بلایی سر نهاده های وارداتی با ارز 4200 تومانی آمده است این اتفاق مانند ضرب المثل گم شدن شتر با بارش است

وی تاکید کرد مرغداران در حال حاضر مرغداران 70 درصد از نهاده های خود را با یک تلفن و از بازار آزاد خریداری می‌کنند.

روز جمعه به بعضی ها ارز 4200 تومانی اختصاص می دهند!

کمالی با بیان اینکه امضاهای طلایی در واردات و توزیع نهادها وجود دارد گفت: درحالی که تولید کنندگان برای تامین و واردات نهاده های مورد نیاز مشکلات جدی دارند در روز جمعه به 5 نفر ارز 4200 اختصاص می دهند.

وی با اشاره به کمبود نهاده های که با ارز 4200 تومان در بازار عرضه می شود اظهار داشت: به جوجه نمی توان گفت صبر کن تا نهاده با قیمت مصوب به دستمان برسد به همین منظور نیاز خود را از بازار آزاد تامین می‌کنیم که این امر  قیمت تمام شده محصولات برای مرغدار و مصرف کننده نهایی یعنی مردم افزایش می‌دهد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: ذرت ، ناطقان ، ارز ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین