کد خبر: ۲۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
یک سایت بلژیکی به بیان اتفاقات اخیر پیرامون پرونده مارک ویلموتس در ایران پرداخت.
ناطقان:  به نقل از سایت rtbf، دادستان کل ایران تحقیقات در مورد اختلاف درمورد میلیون‌ها یورو دستمزدی که به مارک ویلموتس مربی سابق تیم ملی قرار است پرداخت شود را شروع کرده است.  در این رابطه دادستان روز شنبه هشت نفر را احضار کرد تا در مورد "نامنظم بودن" در قرارداد مربی سؤال شوند.

ویلموتس که در ماه مه ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران منصوب شده بود ، به دلیل عدم پرداخت حقوق علیه فدراسیون ایران (FFI) شکایت کرد. وی پس از شش مسابقه پست خود را به دلیل آنچه که وی "نقض جدی قرارداد" خوانده بود، واگذار کرد.


این عدم پرداخت به دلیل تحریم‌های اقتصادی اعمال شده به ایران مرتبط بود. فیفا سپس به ایران دستور داد ۶ میلیون یورو (۷.۱ میلیون دلار) به ویلموتس بپردازد. این اتفاق باعث خشم ایران شد زیرا ویلموتس فقط ۵ ماه کار و چهار مسابقه روی نیمکت ایران بود و دریافت این پول هزینه گزافی برای فدراسیون است. رسانه‌های ورزشی،  فدراسیون فوتبال ایران را به تدوین نادرست قرارداد با ویلموتس متهم کرده‌اند و اکنون خواستار مجازات برای کسانی هستند که در این مذاکرات شرکت کردند.

در زمان ویلموتس، ایران دو دیدار خود از چهار دیدار مقدماتی خود برای جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد و حضور این تیم در جام جهانی قطر را در معرض خطر قرار داد. عدم صعود به جام جهانی ضربه دیگری برای فدراسیون فوتبال ایران است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ورزش ، فیفا ، ناطقان ، خشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین