کد خبر: ۲۴۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه لحظات پیش در سفر رسمی یک روزه وارد بغداد، پایتخت عراق شد.
ناطقان:  مکرون بلندپایه ترین مقام خارجی از زمان نخست وزیری  «مصطفی الکاظمی» در سه ماه گذشته است که به عراق سفر می کند. 


بر اساس گزارش ها، رییس جمهوری فرانسه با همتای عراقی   «برهم صالح» و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و به احتمال با سیاستمداران برجسته عراقی نیز گفت و گو کند.


بر پایه گمانه زنی ها، مکرون با «نچیروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان عراق نیز در بغداد دیدار و گفت و گو خواهد کرد.  
«علی الشکری» رییس گروه مشاوران رییس جمهوری عراق در گفت و گویی رسانه ای با اشاره به سفر مکرون اظهار کرد که پاریس برای تقویت همکاری ها با بغداد در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تلاش می کند و از تمام روش های رسمی از حاکمیت و هم افزایی با عراق به عنوان یک کشور کاملاً مستقل حمایت خواهد کرد.
وی گفت که عراق به دنبال تقویت و گسترش همکاری با فرانسه در همه بخش ها است.  
«فلورانس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه پنجشنبه گذشته (ششم شهریور) از عراق دیدن و با مقامات بغداد و اقلیم کردستان عراق گفت و گو کرد.
پیش از این نیز، « «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه در ۲۶ تیر ماه گذشته به عراق سفر کرده بود.  
پیشتر و در دوره دولت «عادل عبدالمهدی» قرار بود که مکرون اواخر سال ۲۰۱۹ برای توسعه روابط دو کشور به عراق سفر کند، اما به سبب آغاز اعتراض های خیابانی در بغداد و دیگر شهرهای این کشور، این سفر انجام نشد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین