کد خبر: ۲۴۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
معاون رئیس جمهور:
محمدباقر نوبخت گقت: طرح اقدام ملی مسکن برای خانه‌دار کردن ۶۰۰ هزار خانوار در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است در طرح دیگری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان در دست احداث است است و افرادی که امکان تأمین مسکن برای آنها وجود ندارد از این طریق خانه دار می‌شوند.
ناطقان: محمدباقر نوبخت پیش از ظهر پنج شنبه در سفر به استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برنامه تکمیل مسکن مهر را از سال‌های گذشته پیش گرفته و تقریباً این پروژه در حال اتمام است، گفت: طرح احداث مسکن ملی برای خانه‌دار کردن ۶۰۰ هزار خانوار در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه در تمام روستاهایی که امکان نوسازی واحد وجود داشت موضوع بهسازی مسکن روستایی در برنامه قرار گرفت، گفت: در طرح دیگری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان در دست احداث است است و افرادی که امکان تأمین مسکن برای آنها وجود ندارد از این طریق خانه دار می‌شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: در این طرح نیمی از مبلغ مورد نیاز برای احداث مسکن را دولت توسط سازمان برنامه و بودجه به صورت بلاعوض می‌پردازد و بخش دیگری که به صورت وام قرض الحسنه ۴ درصد ساخته می‌شود نیز دولت در پرداخت سود اقدام می‌کند و آن را می‌پردازد و به این ترتیب افرادی که به هیچ عنوان امکان پرداخت وجه برای مسکن ندارند صاحب خانه می‌شوند.

نوبخت گفت: تاکنون ۲۵ هزار کلید از این نوع واحدهای مسکونی تحویل مردم شده است و در استان همدان نیز تا ۷ ماه آینده دو هزار کلید مسکن محرومان را تحویل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: سال گذشته واحدهایی بر اثر این سیل تخریب شده بودند که بهسازی و یا از نو ساخته شده‌اند و در مجموع در زمینه توسعه بخش مسکن اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین