کد خبر: ۲۴۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۷ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.
ناطقان: سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۱۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۵ هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان کشور در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار هستند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان لرستان گفت: این استان اسفند ۹۸ شاهد یک خیز اپیدمی کرونا و یک خیز شدیدتر در فروردین بود واز اوایل خرداد مجددا شیب صعودی ابتلا و بستری کرونا را در این استان شاهد بودیم به طوری که اواسط تیر تعداد بستری و ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این استان به بیشترین میزان خود رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشتی و درمانی از اواخر تیر نموار کرونا در استان لرستان روند کاهشی پیدا کرد اما طی هفته های گذشته روند کاهشی این بیماری کندتر شده است.

وی گفت: هم اکنون شهرهای علی گودرز، خرم آباد، دلفان و سلسله در استان لرستان در وضعیت قرمز و شهرهای ازنا، بروجرد، پل دختر، درود و کوهدشت در وضعیت زرد و هشدار بالاتر از متوسط کرونا قرار دارند. میزان متوسط فوت روزانه این بیماری نیز در استان لرستان ۲.۳ درصد است.

لاری افزود: میزان متوسط استفاده از ماسک در سازمانها و ادارات دولتی لرستان ۷۶ درصد و در پاساژها ۵۱ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه این استان ۷۰ درصد و مراکز صنفی و عمومی ۸۲ درصد است،  البته ۹۹ درصد کارمندان ادارات و سازمانهای دولتی لرستان از ماسک استفاده می کنند. میزان استفاده ماسک توسط متصدیان مراکز صنفی این استان نیز ۸۰ درصد است.

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی مردم استان لرستان در هفته های آینده شاهد خروچ شهرهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار باشیم و امیدواریم در کل کشور با همکاری همگانی مردم در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مداوم دست، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک در اماکن عمومی شاهد شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین