کد خبر: ۲۴۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفیر فرانسه اهانت به پیامبر مکرم اسلام (ص) را محکوم و تاکید کرد که این مسئله موجب تشدید پیچیدگی تحولات منطقه خواهد شد.
ناطقان: «فیلیپ تیه بو»، سفیر فرانسه در تهران با حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه و  منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های فی مابین دو کشور بر ظرفیت‌های فراوان موجود میان ایران و فرانسه در حوزه‌های مختلف و تأثیر آن بر تحکیم و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

وی با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا در جهان بر آثار منفی و مخرب آن در زندگی مردم جهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همفکری کادر درمان دو کشور از این بحران عبور کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن توجه به مواضع فرانسه در حفظ برجام و عدم حمایت از قطعنامه تسلیحاتی آمریکا علیه ایران گفت: غرب باید به توافقات خود در برجام پایبند باشد و بدعهدی غرب در قبال توافق هسته‌ای و دنباله روی کشورهای غربی از امریکا در اجرای تحریم‌های ظالمانه به هیچ وجه قابل قبول نیست و انتظار جبران آن را داریم.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنانش با محکوم نمودن اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: اهانت و بی­ احترامی به پیامبر مکرم اسلام و دیگر پیامبران الهی به بهانه وجود آزادی بیان باعث جریحه­ دار شدن احساسات مسلمانان شده و موجب تشدید پیچیدگی تحولات منطقه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از این دیدار با تاکید بر برقراری ثبات، صلح و امنیت در منطقه گفت: دخالت کشورهای بیگانه عامل بی ثباتی و تداوم ناامنی در منطقه شده است و احترام به تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی کشورها مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به نقش موثر همکاری‌های پارلمانی در توسعه و گسترش روابط دو کشور بر مراودات حوزه‌های تخصصی و کمیسیون های مجالس دو کشور تاکید نمود.

فیلیپ تیه بو نیز در ابتدای این دیدار ضمن استقبال از تداوم و توسعه روابط پارلمانی ایران و فرانسه تبادل هیات های پارلمانی را عامل موثری در جهت گسترش و تقویت همکاری های دو کشور در حوزه‌های مختلف دانست.

سفیر فرانسه در تهران در ادامه بر پایبندی کشورش به توافق هسته ای و حفظ برجام تاکید نمود و گفت: تداوم گفتگوها و رایزنی میان تمامی طرف های برجام می‌تواند به رفع موانع موجود منجر گردد.

وی افزود: فرانسه با خروج یکجانبه امریکا از برجام مخالف است.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین