کد خبر: ۲۴۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان درباره آخرین تحولات منطقه تلفنی گفت و گو کرد.
 ناطقان: به نقل از خبرگزاری عمان، رییس جمهوری آمریکا با سلطان عمان درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، ۲ طرف همچنین در خصوص روابط ۲ جانبه و تقویت آن گفت و گو کردند.

هیثم بن طارق آل سعید در این گفت و گو بر اهمیت تداوم همکاری‌ها با آمریکا و گسترش آن تاکید کرد.

خبرگزاری عمان جزئیات بیشتری درباره این گفت و گوی تلفنی منتشر نکرده است.

در همین راستا کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد، ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با سلطان عمان بر اهمیت توافق میان امارات با اسرائیل که با میانجیگری آمریکا موسوم به توافق «آبراهام» انجام شد، تاکید کرد.
رییس جمهور آمریکا همچنین از هیثم بن طارق به دلیل حمایت از توافق میان امارات و اسرائیل که با میانجیگری آمریکا برای عادی‌سازی روابط انجام شد تشکر کرد.

برخی رسانه ها گزارش دادند، گفت و گوی ترامپ با سلطان عمان در راستای فشار آمریکا به مسقط برای موافقت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

این در حالی است که «بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه عمان روز چهارشنبه در نشست مجازی وزیران خارجه اتحادیه عرب گفت که تنها با پایان اشغالگری صلح با اسرائیل محقق می‌شود.

البوسعیدی افزود: بدون راه حل ۲ کشوری مبتنی بر اصل زمین در برابر صلح و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل بر اراضی فلسطینی، صلح فراگیر و عادلانه و دائم میان کشورهای عربی و اسرائیل محقق نمی‌شود.

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک رسما از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی طی روزهای اخیر میان ۲ طرف انجام شد که واکنش شدید برخی از کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین