کد خبر: ۲۴۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: بالا بودن آنتی بادی در بیماران بهبود یافته نباید باعث شود این افراد ماسک نزنند.
ناطقان: آرمین وزیریان، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: حدود پنج ویروس تنفسی وجود دارند که از مهرماه به بعد در جامعه شروع به چرخش می‌کنند و روش محافظت در برابر تمامی این ویروس‌ها نیز استفاده از ماسک معمولی و شست و شوی دست‌ها است؛ یعنی زدم ماسک افراد را از ابتلاء به انواع ویروس‌ها اعم از ویروس‌های سرماخوردگی ساده، کرونا ویروس‌های فصلی، کووید ۱۹ و سایر ویروس‌های تنفسی ایمن می‌کند.


وی با بیان اینکه مهارت و سرعت تشخیص کرونا افزایش یافته است درباره علائم این بیماری توضیح داد: علائم فعلی کرونا همان علائم گذشته است، با ضعف و بی‌حالی شروع می‌شود و مبتلایان در ۵۰ درصد موارد تب دارند.

این متخصص عفونی افزود: در مواردی که فرد احساس می‌کند نسبت به گذشته شرایطش تغییر کرده و بیمار شده است، شک ما نسبت به بیماری کرونا قوی می‌شود.

وزیریان درباره اثر کرونا بر حافظه افراد توضیح داد: افراد مسن با هر بیماری ممکن است دچار فراموشی و تغییر شرایط ذهنی شوند، بیماری کرونا نیز ویروسی است که در همه جای بدن پخش می‌شود و با توجه به شیوع تب در افراد مبتلا، ممکن است گاهی اوقات تغییر وضعیت در حافظه افراد مسن مشاهده شود.

وی ادامه داد: اما فعلاً شواهدی درباره ایجاد آسیب‌های ماندگار بر روی حافظه بر اثر ابتلاء به کرونا مشاهده نشده است.

وزیریان درباره انتقال کووید ۱۹ از طریق رابطه جنسی، اظهار کرد: رابطه جنسی، روش معمول انتقال ویروس نیست و آنچه که شانس ابتلاء به کرونا را در رابطه جنسی افزایش می‌دهد نزدیک شدن به یکدیگر است، زمانی می‌توان گفت رابطه جنسی یکی از راه‌های اصلی انتقال ویروس است که ویروس از طریق مایعات جنسی منتقل شود.

وی در پایان درباره انتقال ویروس کرونا از طریق غذا توضیح داد: موارد زیادی از انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی به اثبات نرسیده است، روش اصلی که کماکان شواهد علمی بر روی آن متمرکز است انتقال ویروس از طریق مجاری تنفسی است.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین