کد خبر: ۲۴۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) در جریان تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری روسیه گفت، تجزیه و تحلیل فرانسه تایید می‌کند که الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس روس با ماده‌ای شبیه عامل اعصاب "نوویچوک" مسموم شده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به پوتین گفت که روسیه باید درباره ارتباط خودش با ناوالنی شفاف‌سازی کند. رهبر فرانسه همچنین با برلین در راستای گام‌های آتی آن در خصوص این وضعیت اعلام همبستگی کامل کرد.

پیشتر دولت آلمان اعلام کرد، دو آزمایشگاه بین‌المللی دیگر در فرانسه و سوئد و همچنین سازمان منع تسلیحات شیمیایی به طور مستقل تایید کرده‌اند که الکسی ناوالنی، منتقد کرملین با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده است و از روسیه خواست تا همکاری کند.

ماکرون و رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در خصوص اوضاع بلاروس به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. براساس اعلام ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون بر لزوم حمایت از راهکار سیاسی برای ناآرامی بلاروس تاکید کرد.

دیمیتری پسکوف،‌ سخنگوی کرملین با تایید این رایزنی تلفنی گفت جزئیات بیشتر به زودی منتشر خواهد شد. این تماس در شرایطی انجام می‌شود که الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس برای ملاقات با پوتین در سوچی به سر می‌برد.

براساس اعلام کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه به ماکرون گفته است اتهامات بی‌اساس مرتبط با ناوالنی علیه روسیه "غیر قابل قبول" است. او همچنین به رئیس‌جمهوری فرانسه گفته است باید مدارکی که مشخص می‌کند چه بر سر ناوالنی آمده است، از آلمان دریافت کند. پوتین همچنین گفت، روسیه همچنان علیه هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی بلاروس است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین