کد خبر: ۲۴۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه تلفنی با شاه بحرین درباره توافق سازش امضا شده میان این کشور کوچک در منطقه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی صحبت کرد.
ناطقان:  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه با شاه بحرین تلفنی صحبت کرد.


گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با شاه بحرین درباره توافق با رژیم صهیونیستی



ترامپ در این گفت وگو گفت که بحرین مسیر صلحی را پیگیری کرد که باعث تشویق همگان خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که صلح (سازش) باعث امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.

همزمان، تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به امضای توافق عادی‌سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت که این گونه توافقات، «هرگز» منجر به صلح در منطقه نخواهد شد؛ چرا که به گفته تشکیلات، «صلح و ثبات در منطقه فقط زمانی محقق خواهد شد که اشغالگری پایان یابد و مردم فلسطین به حقوق خود برسند» (جزئیات بیشتر).

در این گفت‌وگوی تلفنی، حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین از ترامپ بابت آنچه «تلاش‌هایش جهت رسیدن به این توافق‌ها و تلاشش برای پیشبرد تلاش‌های تحقق صلح در خاورمیانه برای آینده‌ای شکوفاتر و باثبات‌تر» نامید تشکر کرد.

حمد سازش با رژیم صهیونیستی را «صلح» نامید و گفت، صلح گزینه‌ای راهبردی برای منامه به شمار می‌آید. رویکرد بحرین بر اساس تفاهم و احترام و همزیستی بین ملت هاست.

مقامات اماراتی و بحرینی ساعاتی پیش در حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن توافق سازش کشورشان با رژیم اشغالگر صهیونیستی را امضا کردند.

امارات بیست و سوم مرداد و بحرین نیز بیست و یکم شهریور اعلام کردند که با رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند. این توافق با وساطت و خواست ترامپ به عنوان دستاوردی برای خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته و رئیس جمهور آمریکا آن را حاصل تلاش‌های خود دانسته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین