کد خبر: ۲۴۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
کار‌هایی مثل مراجعه‌ منظم به چشم‌پزشک، خواب کافی و استراحت دادن به چشم‌ها در زمان استفاده از رایانه، باعث می‌شوند تا سلامت چشم حفظ شود.
ناطقان: برخی افراد تصور می‌کنند که نیازی نیست توجه خاصی به چشم ها داشته باشیم و مدام  مورد چک قرار بگیرند در حالی که سخت در اشتباه هستند زیرا  چشم ها هم مانند دیگر اعضا بدن نیاز به مراقبت های ویژه‌ای دارد .

چشم ها موهبت های الهی هستند که به ما این توانایی را می دهد تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن زیبایی های اطرافمان را مشاهده کرده و لذت ببریم. به همین دلیل افراد می توانند با راحت ترین و ساده ترین روش ها از چشمان خود محافظت کنند.

یادگیری بیشتر در مورد چشم و اطلاعاتی در مورد پیشگیری از بیماری های چشمی به شما کمک می‌کند تا احساس کنترل بیشتری بر سلامت‌تان داشته باشید.

چشم های بینا
کارهایی که برای مراقبت از چشم لازم است رعایت کنیم:

- از حوله مشترک استفاده نکنید.

- دوبار در هفته ماهی بخورید.

- تحرک بدنی داشته باشید.

- از هوای خشک، دوری کنید.

- از کلاه برای جلوگیری از تابش نور آفتاب استفاده کنید.

- هنگام شنا و یا جوشکاری از عینک‌های ایمنی استفاده کنید.

- بهتر است همیشه هنگام مطالعه و در محل کار نور محیط را تنظیم کنید تا نور مستقیم به چشمنتان نتابد؛ زیرا نور لامپ فلورسنت به تنهایی تاثیر منفی روی چشم دارد. از تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر و گوشی در تاریکی خودداری کنید.

- فشارخون بالا می‌تواند منجر به آسیب رگ‌های خونی چشم شود، بنابراین افراد با فشار خون بالا، فشار خون خود را چک کنند.

- محیط زندگیتان را مرطوب نگهدارید.

- هنگام کار با رایانه و یا مطالعه هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید. چشم پزشکان معتقدند که به ازای هر ۴۰ دقیقه نگاه به نزدیک باید چند دقیقه به دور نگاه کرد و یا چند دقیقه چشم‌ها را بست.

- چشمان نیز مانند سایر قسمت‌های بدن برای عملکرد خوب به تغذیه مناسب نیاز دارند. به همین  منظور افراد از هویج، کلم پیچ، زغال اخته، زردآلو و سایر غذا‌های غنی از بتا کاروتن مصرف کنید، تا موجب تقویت بیناییتان شوند.

برای اینکه چشم‌هایتان همیشه سالم باشند، نیاز است که به طور منظم به چشم‌پزشک مراجعه کنید.
برچسب ها: مراقبت ، چشم ، سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین