کد خبر: ۲۴۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
معاون کل وزارت بهداشت:
ایرج حریرچی اظهار کرد: هموطنان به جای تحقیق و مطالعه ادعا‌ها درباره درمان و واکسن کرونا وقت خود را صرف این موضوع کنند که چطور خود، خانواده و جامعه را می‌توانند به رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها تشویق کنند و ماسک بزنيد.
ناطقان: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در شهر تبریز از زیر ۴۰ مورد بستری روزانه به ۱۶۰ مورد رسیده ایم و در استان قم وضعیت شبه انفجاری است و از بستری روزانه ۱۰ نفر به ۱۶۰ مورد رسیده ایم و همانطور که وزیر بهداشت مطرح کردند دیگر رنگ سبز و سفید و قرمز نداریم و کل کشور در شرایط قرمز کرونایی است.
بستری ۳۵۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها

حریرچی ادامه داد: ما با امواج متعدد کرونا مواجه هستیم و چند ماه است مرگ بالای ۱۰۰ نفر را تجربه می‌کنیم و امروز ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر بستری کرونایی داریم و آمار بستری‌ها از موج اول کرونا در ۱۷ فروردین هم بیشتر است.

 معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: متاسفانه تا زمانی که کاهش تماس انسانی و تردد فیزیکی در حد ۱۵ درصد و استفاده از ماسک در کل کشور حدود ۵۰ درصد باشد، روند ابتلا و بستری به همین میزان خواهد بود و ممکن است مرگ و میر به بیش از ۲۰۰ مورد در روز برسد و در حال حاضر استفاده از ماسک در ادارات و مترو و اتوبوس ۷۵ تا ۸۵ درصد است.

حریرچی گفت: بر اساس پیش بینی‌ها اگر همین روند ابتلا و فوتی‌ها را ادامه دهیم ممکن است بالای ۴۵ هزار فوتی کرونایی خواهیم داشت و اگر استفاده ماسک به ۹۵ درصد برسد و شاهد کاهش تردد‌ها به میزان ۵۰ درصد باشیم میزان مرگ و میر کاهش پیدا خواهد کرد.

 معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ترس آگاهانه و هراس منطقی از کرونا توام با تدبیر و تعقل رفتاری در هموطنان عامل اصلی در کاهش تماس انسانی و تردد فیزیکی و استفاده حداکثری از ماسک است.
اخبار مرگ و بستری ناشی از بازگشایی مدارس درست نیست

حریرچی بیان کرد:  ۱۲ روز از زمان مدارس بازگشایی گذشته است و ۱۰ تا ۲۰ درصد دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کرده اند و باید توجه داشت که موارد سرپایی ۵ تا ۷ روز بعد، موارد بستری ۲ تا ۳ هفته بعد و موارد مرگ ۴ تا ۵ هفته بعد از هر نوع رفتار افزایش پیدا می‌کند و اخبار مرگ و بستری ناشی از بازگشایی مدارس درست نیست.

 معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ویروس کرونا ایدئولوژی ندارد و هر گونه تماس اجتماعی و ضرورت را نمی‌سنجد و هر گونه تماس اجتماعی که بدون رعایت دستورالعمل بهداشتی باشد خطرناک است، ۱۴.۵ میلیون دانش آموز، یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلم و حجم زیادی از رانندگان سرویس مدارس و والدین حدود یک پنجم جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود دانش آموزان به عنوان عامل انتقال کرونا در جامعه محسوب خواهند شد.

حریرچی گفت: سازمان بهداشت جهانی در گذشته اعلام کرده بود مدارس اول از همه باز و آخر از همه بازگشایی شوند، بعد از مدتی این حرف را تعدیل کردند، اما دوباره حرف خود را پس گرفتند و اعلام کردند که در جا‌هایی که موارد ابتلا زیاد بوده بهتر است مدارس تعطیل شوند.
به جای راه حل‌های درمان کرونا ماسک بزنيد

 معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هموطنان به جای تحقیق و مطالعه ادعا‌ها درباره درمان و واکسن کرونا وقت خود را صرف این موضوع کنند که چطور خود، خانواده و جامعه را می‌توانند به رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها تشویق کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین