کد خبر: ۲۴۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
وزیر جهاد کشاورزی صادرات بی‌رویه را عامل افزایش قیمت عنوان و اعلام کرد که بر اساس نرخ تعیین شده برای هرکیلو گرم تخم مرغ درب مرغداری، قیمت هر شانه تخم مرغ ۱۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده حدود ۲۶ هزارتومان خواهد بود.
ناطقان: کاظم خاوازی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه بین وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی با موضوع تولید و توزیع کودهای فسفاته گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده، قیمت تخم مرغ از درب مرغداری هر کیلو ۱۲ هزار تومان، قیمت برای مصرف کننده هر کیلو ۱۴۵۰۰ تومان و عوارض صادراتی به ازاء هر کیلو ۲۵۰۰ تومان تعیین شد؛ بنابراین قیمت هر شانه تخم مرغ ۱۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده حدود ۲۶ هزارتومان خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین وعده داد که با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، در روزهای پیش رو، قیمت تخم مرغ کاهش قابل توجهی می‌یابد.

خاوازی با بیان اینکه تولید تخم مرغ در کشور به اندازه کافی است و سالانه یک میلیون و ۳۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که ۶۰ هزار تن آن مازاد بر مصرف داخلی است، گفت: در هفته‌های اخیر، تقاضای صادرات زیاد بوده و صادرات بی رویه بازار تخم مرغ را به هم ریخته و موجب افزایش قیمت شده است.  در همین راستا رئیس جمهوری به معاون اول دستور پیگیری دادند و در نهایت مقرر شد صدور مجوز صادرات تخم مرغ در اختیار وزارت جهادکشاورزی باشد تا بین تولید و صادرات توازن ایجاد شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین