کد خبر: ۲۴۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نکات ساده ای را برای کاهش تولید پسماند ارائه کرد.
ناطقان: زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در پستی اینستاگرامی به ارائه راهکارهایی برای کاهش تولید پسماند پرداخت.

وی نوشت: تنها در شهر تهران سالانه بیش از ۳۱۰ کیلوگرم پسماند شهری تولید می‌شود. این پسماندها علاوه بر آلوده کردن آب و خاک حیات انسان و سایر موجودات زنده را تهدید می‌کنند. با رعایت نکاتی ساده می‌توان حجم تولید پسماندها از جمله پسماندهای پلاستیکی و کاغذی را کاهش داد.

با رعایت پنج نکته ساده می توان در جهت مدیریت پسماندهای پلاستیکی و کاغذی تلاش کرد. لازم به ذکر است که این نکات از پیج اینستاگرامی کمپین «پس از این» برداشته شده است.

خیلی از ما برای نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنیم. از جمله مهمترین قدم‌ها برای کاهش مصرف پلاستیک چیدن مواد غذایی در یخچال و فریزر با استفاده از ظروف دردار و شیشه‌ای است.

برای حمل خوراکی‌های روزمره مانند میوه و لقمه نان پنیر و... می‌توان از لقمه پیچ‌های پارچه‌ای یا ظروف دردار استفاده کرد.

 

همواره به خاطر داشته باشیم که کاغذ زباله نیست و برای تهیه آن درختی نابود شده است. پس از این تلاش کنیم که مصرف کاغذ را کاهش دهیم.

به جای کاغذ کادوهای کاغذی می‌توانیم از پارچه برای بسته بندی هدایا استفاده کنیم.

نی‌های پلاستیکی از جمله پسماندهای پلاستیکی خطرناک هستند و تنها در کشور آمریکا روزانه ۵۰۰ میلیون نی دور انداخته می‌شود. به جای استفاده از نی‌های پلاستیکی می‌توان از لیوان‌های شیشه‌ای استفاده کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین