کد خبر: ۲۴۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
وزیر دفاع ترکیه، رئیس‌جمهور فرانسه را به تشدید تنش‌ها در مدیترانه شرقی متهم کرد و حق اتحادیه اروپا را برای اعمال قدرت در این منطقه زیر سوال برد.
ناطقان: به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه را به آتش‌افروزی در مدیترانه شرقی متهم کرد و گفت با وجود او، حل مسائل دشوارتر می‌شود.

آکار همچنین حق اتحادیه اروپا را برای اعمال قدرت یا مرزبندی در مدیترانه زیر سوال برد.

وی همچنین مدعی شد به‌رغم آنکه یونان روند حل مناقشه مدیترانه را به کندی پیش می‌برد؛ ترکیه همچنان از مذاکره استقبال می‌کند.

یونان و قبرس جنوبی اقدام ترکیه را مبنی بر حفاری در دریای مدیترانه شرقی که با هدف بهره‌برداری از ذخایر گاز طبیعی منطقه صورت می‌گیرد، زیر سوال برده‌اند. در این میان، فرانسه نیز به جانبداری از آتن و نیکوزیا به میدان آمده و حریف می‌طلبد حال آنکه اتحادیه اروپا نیز تهدید کرده چنانچه آنکارا مناقشه را از راه مسالمت‌آمیز حل نکند؛ با تحریم مواجه خواهد شد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین