کد خبر: ۲۴۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
معاون کارگروه‌های انجمن سواد رسانه‌ای ایران ضمن معرفی رؤسای ۵ کارگروه تخصصی این انجمن از برنامه‌های کارگروه‌ها در دور جدید فعالیت‌هایشان گفت.
ناطقان: امیر یوسفی با اشاره به ماموریت‎های متنوع انجمن سواد رسانه‌ای ایران استفاده از پتانسیل اعضای انجمن سواد رسانه‌ای، هدفمند کردن فعالیت‌های آنان و امکان بهره‌مندی بیشتر از توانایی اعضا را هدف اصلی تشکیل کارگروه‌های تخصصی انجمن سواد رسانه‌ای ایران عنوان کرد.

ضرورت سواد رسانه‌ای و معلمانی که از دانش‌آموزان جا مانده‌اند - مشرق نیوز


وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های تخصصی انجمن 2 سال است که تشکیل شده‌‌اند، گفت: کارگروه‌ها در دور جدید فعالیت‌هایشان، با تغییراتی در ساختار، به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خود ادامه می‌دهند.

یوسفی افزود: نیت بر این بود که افراد پس از عضویت در انجمن، علایق و دغدغه‌های خود را در یکی از کارگروه‌ها پیگیری کنند که تا امروز حاصل این اجتماع تخصصی و کارِگروهی خروجی‎های ارزشمندی چون تولید برنامه تلویزیونی، تولید مقالات علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی، حضور در برخی رویدادها و جشنواره‌های ملی و محلی و تالیف چند عنوان کتاب بوده است.

معاونت کارگروه‎های انجمن سواد رسانه‎ای ایران با اشاره به اینکه گزارش عملکرد 2 ساله کارگروه‌های انجمن نشان از تلاش رؤسای کارگروه‌ها و اعضای علاقمند آن در بسط و گسترش سواد رسانه‌ای در بسترهای گوناگون فرهنگی و پژوهشی دارد خاطرنشان کرد: تبدیل اعضای انجمن سواد رسانه‌ای از یک مصرف کننده صرف فضای مجازی به تولیدکنندگان محتوای ارزشمند در بستر وب، مهمترین هدفی است که در نظر داریم خروجی فعالیت کارگروه‌ها در آینده باشد.

یوسفی بر لزوم همکاری همه معاونت‌ها و اعضای انجمن سواد رسانه‎ای برای نیل به اهداف مدنظر کارگروه‌ها در عمومی سازی سواد رسانه‌ای تاکید کرد.

وی با عنایت به اینکه هر روز مفاهیم سواد رسانه بسیط‌تر می‌شود گفت: هر زمان نیاز به فعالیت کارگروه‌های جدید در انجمن احساس شود، قطعا ساز و کار فعالیت کارگروه جدید را اعلام و از افراد توانمند در حوزه مدنظر برای همکاری دعوت خواهیم کرد ضمن آنکه انجمن سواد رسانه‌ای ایران از طرح‌های همه مخاطبان خود در راستای توسعه مهارتهای سواد رسانه‌ای در جامعه استقبال خواهد کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجمن سواد رسانه‌ای بر پایه مسئولیت اجتماعی و یک مجموعه مردم نهاد و از آنجا که ما هیچ نظام طبقه بندی در انجمن نداریم یقینا روسای کارگروه‌ها نیز مانند اعضای هیئت مدیره و معاونان انجمن با توجه به تخصصشان انتخاب می‌شوند.

معاون انجمن سواد رسانه‌ای ایران با اشاره به اینکه در جامعه جهانی شاهد هدفمند شدن فعالیتها هستیم و تخصص گرایی بر پایه مهارت‌ها بر مدرک‌گرایی پیشی گرفته است تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به گسترش روزافزون فعالیتها در بستر فضای مجازی، افزایش کاربرد شبکه‌های اجتماعی در تعاملات روزمره، کاربرد افزونه‌های جدید در شبکه های اجتماعی و ظهور شبکه‌های اجتماعی جدید، انتظار می‌رود هر روز افراد فعال در زمینه سواد رسانه‌ای ذهن و عملکرد خود را با دقت بیشتری معطوف به موضوعات خاص کنند.

وی در پایان گفت: امروز جامعه جوان و نوجوان ما اطلاعات خود را از منابع مختلف کسب می‌کند و اوست که صحت اطلاعات را با در کنار هم قراردادن یافته هایش تایید می‌کند پس راهی به جز روزآمدبودن اطلاعات برای ارائه نداریم و در این راه نمی توانیم خود را از حضور متخصصان حوزه‌های مختلف محروم سازیم.

به پیشنهاد معاونت کارگروه‌ها، رؤسای 5 کارگروه در احکامی جداگانه که به امضای دکتر سیدمرتضی موسویان رییس هیئت مدیره انجمن رسید، به شرح زیر معرفی شدند.

1-    دکتر مرتضی کارآموزیان کارگروه فضای مجازی، رسانه ها و سرگرمی های دیجیتال  
2-     دکتر ناهید مونسان کارگروه سواد رسانه ای، اقتصاد و برند سازی
3-    نیکی حاتمی کارگروه سواد رسانه ای و کودک و نوجوان
4-    دکتر سیده سارا میرقاسمی کارگروه پایش محتوایی رسانه‌ها و فضای مجازی با رویکرد سواد رسانه‌ای
5-    دکتر مریم حق‌شناس کارگروه مهارت‎های سواد رسانه‌ای در شهرهای رسانه‌ای هوشمند

همچنین سرپرستی کارگروه‌ سواد بصری تا انتخاب دبیر مورد اعتماد با امیر یوسفی معاون کارگروه‌های انجمن خواهد بود و کارگروه خانواده نیز به زودی رئیس خود را خواهد شناخت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین