کد خبر: ۲۴۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
گاهی اوقات از همه طعم‌‎ها خسته می‌شویم و دیگر نهار و شام را می‌خوریم تا سیر شویم نه اینکه لذت ببریم، نه هوس غذایی را می‌کنیم و نه غذایی ما را وجد می‌آورد.
ناطقان: ما اغلب ته‌چین گوشت یا مرغ را امتحان کردیم؛ اما ته چین کدو حلوایی با آنها فرق دارد و پیشنهاد می‌شود که یک‌بار هم که شده این غذای دلپذیر را بر سر سفره‌هایمان داشته باشیم. گاهی اوقات از همه طعم‌‎ها خسته می‌شویم و دیگر نهار و شام را می‌خوریم تا سیر شویم نه اینکه لذت ببریم. نه هوس غذایی را می‌کنیم و غذایی ما را وجد می‌آورد؛ در این صورت «ایرنا زندگی» برای شما دستور پخت ته‌چین کدو حلوایی را آورده تا در مهمانی‌های عید، خالق طعم جدیدی در سفره‌هایتان باشید.




ته چین کدو تنبل
مواد لازم:
نصف یک عدد کدو حلوایی
۳ پیمانه برنج
۴۰۰ گرم مرغ
روغن به میزان لازم
۵ قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده غلیظ
۲ عدد پیاز
۱ قاشق مربا خوری زردچوبه
نمک به میزان لازم
۱ لیوان ماست کم چرب
۴ عدد زرده تخم مرغ
۳ پیمانه برنج


طرزتهیه و دستور پخت:

۱. برنج را همراه مقداری نمک ۴ ساعت بخیسانید. ۱ عدد پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

۲. قابلمه مناسبی انتخاب کنید ۱عددپیاز، مرغ های شسته شده، نمک، زردچوبه و مقداری آب درون آن بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید با حرارت بالا به جوش بیاید و سپس حرارت را کم کنید تا مرغ پخته شود.

۳. بعد از پخت مرغ را خرد کنید و کنار بگذارید.

۴. پوست کدو را بگیرید و بشویید و سپس مکعبی خرد کنید. (نه خیلی ریز و نه خیلی درشت)

۵. یک عدد پیاز دیگر را پوست بگیرید، بشویید و نگینی خرد کنید. قابلمه مناسبی انتخاب کنید پیاز را به آن اضافه کنید و همراه ۴ قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید.

۶. سپس کدوهای خرد شده را اضافه کرده و مقداری تفت دهید. مراقب باشید که له نشود. بعد از یکی دو دقیقه شعله راخاموش کنید و مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید.

۷. قابلمه مناسبی انتخاب کنید و همراه مقداری آب روی حرارت بگذارید بعد از جوش آمدن، برنج خیس خورده را در آن بریزید، صبرکنید تا بجوشد و برنج مقداری نرم شود وسپس آنرا آبکش کنیم. (برنج را زنده تر از حالت معمول آبکش کنید.)

۸. زرده های تخم و ماست را به همراه کمی نمک با همزن دستی خوب هم بزنید تا مایع یک‌دستی حاصل شود.

۹. برنج آبکش شده را به مایع تخم مرغ اضافه و هم بزنید.

۱۰. قابلمه نچسبی انتخاب کنید. ۵ قاشق غذاخوری روغن، نصف مایه تخم مرغی و پلو را درون قابلمه بریزید و با پشت قاشق سطح پلو را مقدار کمی فشرده و صاف کنید.

۱۱. شعله پخش کن را روی حرارت بگذارید و قابلمه را روی آن بگذارید.

۱۲. ابتدا حرارت را زیاد کنید تا پلو مقداری بخار کند و سپس شعله را کم کنید و روی قابلمه دم کنی بگذارید.

۱۳. یک ساعت زمان بدهید تا ته چین با حرارت ملایم دم بکشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین