کد خبر: ۲۴۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
پس از ساخت واکسن کارآمد کووید۱۹، در نخستین سال واکسیناسیون جمعیت جهان، از هر ۱۰ نفر فقط یک فرد در برابر این بیماری واکسینه می شود
ناطقان: به نقل از اسکای نیوز، کارشناسان معتقدند پس از ساخت واکسن کارآمد کووید۱۹، در نخستین سال واکسیناسیون جمعیت جهان، از هر ۱۰ نفر فقط یک فرد در برابر این بیماری واکسینه می شود. 


آخرین خبر‌ها از نتایج ساخت واکسن کرونا در دنیا / ۶ کشور به مرحله آزمایش‌های  انسانی رسیدند

تجزیه و تحلیل ظرفیت تولید جهانی نشان می‌دهد، فقط دو میلیارد دوز می‌توان از واکسن کرونا در سال ۲۰۲۱ تولید کرد.

کارشناسان به اسکای نیوز گفتند که از هر ۱۰ نفر جمعیت جهان ، فقط یک نفر در سال اول در دسترس بودن واکسن در برابر کووید ۱۹ محافظت می‌شود.

این درحالی است که از ۹ واکسن بالقوه ای که اکنون در مراحل آخر آزمایش بالینی هستند، ۷ مورد آن برای ایمن سازی بدن افراد نیازمند تزریق ۲ دوز هستند.  به این ترتیب با توجه به ظرفیت تولید واکسن، ۲ میلیارد دوز تولیدی فقط برای ۱۲ درصد از جمعیت ۷.۸ میلیارد نفری کره زمین کافی است.

«Cleo Kontoravdi»، دانشیار مهندسی شیمی در امپریال کالج لندن اسکای نیوز گفت: «ما باید صریح بدانیم که در وهله اول همه به واکسن دسترسی نخواهند داشت؛ درواقع توانایی تولید وجود ندارد».
منبع: فارس
برچسب ها: واکسن ، کرونا ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین