کد خبر: ۲۴۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
استاندار گلستان با اشاره به کمبود برخی نهاده های دامی گفت: برای حمایت از صنعت مرغداری، قیمت مرغ در گلستان ۱۷ هزار تومان تعیین شد.
ناطقان: هادی حق شناس بعدازظهر یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان گلستان اظهارکرد: زنجیره کامل چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه در گلستان وجود دارد و از تامین جوجه یک روزه؛ واحدهای مرغداری و کشتارگاه های مدرن خودکفا هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود زیرساخت های مناسب و چرخه کامل تولید گوشت مرغ؛ قیمت تمام شده هر کیلو مرغ در استان باید نسبت به استان های دیگر ۱۰ هزار ریال ارزان تر باشد.

حق شناس گفت: گلستان با توجه به ظرفیتی که در حوزه تولید و پرورش مرغ دارد؛ نباید دچار کمبود گوشت سفید باشد.

استاندار گلستان افزود: کمبودها و بالارفتن قیمت برخی نهاده های مورد مصرف در مرغداری ها قیمت تمام شده مرغ را افزایش داد و بر جلوگیری از ضرر مالی فعالان حوزه پرورش مرغ و البته در نظر گرفتن دغدغه های مالی اقشار کم در آمد؛ براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت ۱۷ هزار تومان با پنج درصد نوسان تصویب و ابلاغ شد.

وی به وجود برخی گرانی ها در سایر اقلام اشاره کرد و گفت. برای مدیریت قیمت ها باید ابزارهای موثرتری را طراحی کنیم و نمی توانیم برای هر بازاری یک ناظر پیش بینی کنیم.

حق شناس اضافه کرد: مکانیسم های بازدارنده جهت مدیریت قیمت ها باید ترسیم و اجرایی شود.

استاندار گلستان گفت: منظور از کنترل قیمت ها این نیست که بازاری و فعال اقتصادی کالا و محصول خود را با ضرر به فروش برساند بلکه باید افزایش قیمت ها به نحوی باشد که مصرف کننده کالا یا گیرندگان خدمات هم متضرر نشوند.

وی گریزی به بسته بودن مرز زمینی با ترکمنستان زد و گفت: با پیگیری ها وزارت امورخارجه و مدیران محلی تلاش می کنیم این محدودیت برداشته شود.

حق شناس بیان کرد: با تسهیل سازی صادرات بهبود فضای کسب و کار در استان را شاهد خواهیم بود.
منبع: مهر
برچسب ها: گران شدن ، مرغ ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین