کد خبر: ۲۴۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
مردم بیرجند از نبود و کمیابی روغن جامد گلایه دارند و از شهریورماه تاکنون روغن نباتی در بیرجند یافت نمی‌شود.
ناطقان:  حکایت این روز‌های بازار در بیرجند، تنها حرف و حدیث گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها نیست چرا که چند وقتی است دومینوی گرانی‌ها به کمیاب شدن برخی از اجناس رسیده آن طور که مردم از نبود روغن نباتی جامد در بیرجند گلایه دارند.


اصول تغذیه‌ای روغن‌های نباتی | اقتصاد آنلاین
یکی از شهروندان بیرجندی با گلایه از اینکه امروز وقتی برای خرید تخم مرغ به بازار مراجعه کردم قیمت همان ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود، افزود: در رسانه ملی طی دو شب اخیر گفته شد که قرار است قیمت تخم‌مرغ به ۱۴ هزار تومان برسد، اما وقتی این را به فروشنده عنوان کردم فروشنده در پاسخ به من گفت "بروید از همان تهران تخم مرغ خریداری کنید".

این شهروند بیرجندی که معتقد است علاوه بر گرانی تخم مرغ، روغن جامد نیز در بیرجند یافت نمی‌شود افزود: سه هفته است که برای خرید روغن جامد به بازار مراجعه می‌کنم، اما تاکنون موفق نشدم این کالا را تهیه کنم.

دیگر شهروند بیرجندی هم ضمن تایید کمیابی روغن جامد در بازار بیرجند افزود: در ابتدای امسال روغن افزایش قیمت داشت و از ابتدای شهریورماه دیگر خبری از روغن جامد نیست گویا قرار است دوباره افزایش قیمت داشته باشد که این چنین روند نایابی را به خود گرفته است.

او با بیان اینکه دیگر سبدی برای خانوار باقی نمانده که بگوییم فلان کالا از سبد خانوار بیرجندی حذف می‌شود گفت: هر کالایی که در بازار است همه بوی گرانی را گرفته و این وضعیت انگار تمام شدنی هم نیست.

بیشتر بخوانید

     بیرجندی‌ها از کمبود "روغن جامد" در بازار گلایه دارند/ نبود نظارت بر قیمت‌ها مردم را سرگردان کرد

یکی از فروشندگان بیرجندی نیز گفت: آخرین باری که روغن جامد را برای عرضه در سطح شهر خریداری کرده است ۵ شهریورماه بوده و بعد از آن هرچه برای خرید روغن جامد به کارخانه مربوطه تماس گرفته تا این نوع قلم را خریداری کند پاسخی از کارخانه دریافت نشده است.

این فروشنده بیرجندی که معتقد است اگر مردم در یکی دو هفته اخیر از گرانی تخم مرغ و مرغ گلایه دارند، مدت زیادی است که روغن جامد هم در بازار بیرجند کمیاب شده است.

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان بیرجندی نیز ضمن تایید نبود روغن جامد در بیرجند گفت: آخرین باری که روغن جامد را برای عرضه به میزان زیادی خریداری کردم ۶ شهریورماه بود و از آن تاریخ تاکنون چند بار به کارخانه‌های مختلفی برای تهیه روغن تماس گرفتیم، اما خبری از روغن جامد نیست.

شریف، با بیان اینکه کارخانه داران معتقدند که اگر مواد اولیه به ما بدهند و قیمت روغن افزایش یابد تولید برایمان می‌صرفد در غیر این صورت تولید برایمان به صرفه نیست. در حال حاضر روغن جامد در بیرجند کالایی نایاب است و مشخص نیست تا چه زمانی این وضعیت ادامه یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین