کد خبر: ۲۴۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: استفاده نکردن از ماسک و بی‌توجهی به فاصله اجتماعی مناسب، روند شیوع کرونا را افزایشی و تعداد مرگ و میر را بیشتر می‌کند.
ناطقان: خدابخش مرادی‌نافچی بعد از ظهر امروز (۲ مهرماه) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع‌ مقدس، اظهار کرد: هشت سال دفاع‌ مقدس تاریخ پرفروغی است که فضای آن مملو از عطر معنوی دلاورمردانی بوده که جان را جانانه در طبق اخلاص گذاشتند تا از شرف، عزت، اقتدار، کرامت و ارزش‌های انسانی دفاع کنند.

وی عنوان کرد: وظیفه اعضای شورای اطلاع‌رسانی در حوزه دفاع‌مقدس این است که با قلم و کلام خود، تبیین عالمانه از این گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی برای کسانی که این دوران را درک نکردند داشته باشند و لحظات سخت و صعب آن‌ روزها و افتخار حاصل از آن را به مردم نشان دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: باید زوایای پیدا و پنهان هشت سال دفاع‌مقدس و ایثارگری زنان و مردان به تصویر کشیده شود و تبلیغ هنرمندانه از این وقایع تاریخی برای همه اقشار داشته باشیم تا این فضای معنوی در بدنه جامعه امروز، ساری و جاری شود.

این مسئول همچنین به کرونا به عنوان مسئله مهم امروز دنیا، ایران و زنجان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین شاخص‌ها، دقت و رعایت نکات حفاظت فردی، از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در بین برخی اقشار روند نزولی گرفته است که این موضوع منجر به شیوع کرونا می‌شود و اطلاع‌رسانی خطر شیوع کرونا باید در اولویت اخبار رسانه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زنجان در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارد، تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با روند شیوع ویروس کرونا رابطه معکوس دارد و مردم باید بدانند اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنند توان حوزه بهداشت و درمان و ظرفیت استان برای ارائه خدمت به مبتلایان محدود است.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود و به قیمت مصوب به فروش می‌رسد، یادآور شد: اصحاب رسانه نسبت به ایجاد حساسیت در رابطه با بیماری کرونا تلاش کنند و مسئولان لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کارکنان و شهروندان و اطلاع‌رسانی حفاظت فردی را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید اطلاع‌رسانی لازم در خصوص برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین انجام شود. همچنین در هفته دفاع‌مقدس امسال خود را برای برگزاری کنگره عظیم ۳۵۳۶ شهید استان زنجان آماده می‌کنیم و امیدواریم همه مسئولان ذی‌ربط برای تحقق این اقدام فرهنگی و ارزشی تلاش کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به فعالیت‌های این اداره‌کل در یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۳۸ اثر تاریخی استان زنجان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و تا شهریور پارسال حدود ۸۶۵ اثر در این فهرست جای داشت. اکنون مدارک ثبتی ۳ اثر شامل بازار تاریخی، غار کتله‌خور و مجموعه مردان نمکی در حال تکمیل است.

امیر ارجمند با اشاره به اینکه شش موزه فعال داشتیم، ادامه داد: یک موزه فعال نیز به این مجموعه اضافه شده است. تا سال گذشته مجوز مجموعه‌داری برای بخش‌های خصوصی صادر نشده بود که در یک سال گذشته چهار مجوز مجموعه‌داری و دو مجوز موزه خصوصی صادر شده است.

وی یادآور شد: در بخش آثار تاریخی حفاظت شده، در حوزه اموال منقول، ۶۴ اثر مرمت شده و اثر تاریخی در مجموعه مردان نمکی چهرآباد مورد کاوش قرار گرفت. سرای ناصری، دبیرستان شریعتی، مسجد چهل ستون از جمله مراکز مهم و تاریخی مرمت شده است. ۲۰۰۰ مورد از اموال و اشیای تاریخی نیز ساماندهی و ۵۰ مورد برای عرضه در موزه‌ها مرمت شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش گردشگری و صنایع‌دستی تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتند، تصریح کرد: درصد اشغال تخت‌های مراکز اقامتی استان در این ایام ۱۱ درصد گزارش شده و میانگین ۱۲ ماه اخیر حدود ۵۰ درصد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۸۲ اقامت‌گاه بوم‌گردی در استان داشتیم، خاطرنشان کرد: مجوز احداث ۵۲ اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده و شرایط را برای فعالیت این مراکز تسهیل کردیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین