کد خبر: ۲۴۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
با افزایش قیمت گوشت در قرقیزستان، مقامات این کشور در حال بررسی ایجادمحدودیت‌هایی برای صادرات این کالا هستند.
ناطقان: طی 2 هفته اخیر در استان‌های مختلف قرقیزستان قیمت گوشت گوساله افزایش چشمگیری پیدا کرده است. برخی فروشندگان دلیل این امر را فروش عمده گوشت به کشور همسایه، ازبکستان می‌دانند.

افزایش قیمت بدین گونه است که اگر در اوایل ماه سپتامبر، یک کیلوگرم گوشت گوساله   ۳۶۰-۳۸۰ سوم بوده در حال حاضر با ۴۰ سوم افزایش قیمت به مبلغ ۴۰۰-۴۲۰ سوم رسیده است.

در این مورد «عظمت موکاشف»، مشاور نخست‌وزیر قرقیزستان در امور کشاورزی خاطر نشان کرد: از افزایش قیمت گوشت، در درجه اول مردم بیشکک آسیب می‌بینند.

 موکاشف اضافه کرد: دولت با یک معضل روبرو است.باید به کشاورزانی که درآمد دیگری ندارند، کمک کند یا به ساکنان شهری که بیشتر آنها به دلیل بیماری کرونا بدون درآمد باقی مانده اند، توجه کند.

بنابراین این موضوع در حال بررسی است و احتمال قطع یا ایجاد محدودیت در صادرات گوشت گاو و گاو زنده هم وجود دارد.

وی افزود که در چنین مواردی، کشورهای توسعه یافته ذخایر گوشت را افزایش می‌دهند و آن را از مردم خریداری می‌کنند و سپس آن را منجمد کرده و به صورت جزئی به بازارها می‌فرستند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین