کد خبر: ۲۴۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
عضو کمیسیون، آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در ورود به مدارس باید جلوی رانت گرفته شود و متقاضیان از طریق ورود به دانشگاه فرهنگیان روانه مدارس شوند.
ناطقان: محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون، آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز، پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، با تأکید بر نقش رسانه در بازتاب دغدغه‌ها و پیگیری مطالبات مردم، اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس یازدهم با عزمی راسخ برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و آرامش خاطر آنان فعالیت می‌کند، ازاین‌رو، با مشاهده فعالیت نمایندگان و دغدغه آنان، به این مجلس در بهبود روند مطالبات مردم بسیار امیدوارم.

عضو کمیسیون، آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت گروه‌های سرگردان آموزش‌وپرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های مختلفی در ساماندهی وضعیت گروه‌های مختلف آموزشی، در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح است تا نتایج مثبتی صورت بگیرد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جایگاه مهم و سرنوشت‌ساز آموزش‌وپرورش در تربیت نیروی انسانی کشور بیان کرد: آموزش‌وپرورش یکی از ظرفیت‌ها و کارخانه‌های مهم انسان‌سازی در تراز انقلاب و تربیت نیروی انسانی کشور بوده که متأسفانه سال‌هاست رها شده است.

 وی با اشاره به وضعیت فعلی آموزش‌وپرورش افزود: رهبری معظم انقلاب به‌درستی و تدبیر هوشمندانه تربیت‌معلم را از مسائل مهم آموزشی دانستند چراکه وظیفه تربیت نیروی انسانی و آینده‌سازان کشور به عهده آن‌ها گذاشته می‌شود، لذا سخت‌گیری دراین‌باره ضروری است.

 تنها راه ورود به مدارس دانشگاه فرهنگیان است

احمدی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص اینکه باید تنها راه ورود به آموزش‌وپرورش دانشگاه تربیت‌معلم باشد، افزود: فرمایش رهبری فصل الخطاب است، چراکه ایشان به‌درستی دغدغه تربیت‌معلم دارند، مگر می‌شود به‌عنوان‌مثال از طریق طرح دبیری قرآن، فارغ‌التحصیل فیزیک بدون زمینه قرآنی وارد آموزش‌وپرورش شده و بدون تخصص آموزش دهند و درصورتی‌که در این سال‌ها ازاین‌دست طرح‌ها فراوان بوده و دبیران به‌صورت تخصصی در جایگاه خود قرار ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در ورود به مدارس باید جلوی رانت گرفته شود و متقاضیان از طریق ورود به دانشگاه فرهنگیان روانه مدارس شوند، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش و مدارس نباید حزبی و سیاسی اداره شوند، مدارس، محلی برای انسان‌سازی در طراز انقلاب است، اگر معلمان ما نگاه و دغدغه تربیتی داشته باشند، هیچ‌گاه مفاد ۲۰۳۰ به‌صورت پنهانی در مدارس آموزش داده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ برگرفته از الگوهای جهانی و آموزه‌های غربی است، افزود: این سند کاملاً در تضاد با فرهنگ اسلامی بوده و مبتنی بر سکولاریسم است، ما در جامعه ایرانی و اسلامی زندگی می‌کنیم، یعنی در این کشور مبنا اسلام و قرآن بوده و آموزه‌های غربی که با مبانی دینی و ملی ما در تضاد باشد موردقبول نخواهد بود.

تأکید بر جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰، گفت: باید جلوی اجرای بی‌سروصدای سند ۲۰۳۰ توسط برخی افراد بی‌خرد گرفته شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت زیرساختی آموزش‌وپرورش گیلان خاطرنشان کرد: بسیاری از مدارس در استان گیلان به لحاظ زیرساختی نیازمند توجه ویژه بوده و بسیاری نیز در پرداخت قبوض آب و برق و گاز خود مانده‌اند، بنابراین، باید برای مشکلاتی ازاین‌دست تصمیم ماندگاری گرفت.

انتقاد از عملکرد پایین مدارس دولتی در کنکور سراسری

عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد پایین مدارس دولتی در کنکور سراسری تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های رهبری که در اجلاس آموزش‌وپرورش بیان فرمودند، نصیب برابر آموزشی در همه کشور بوده تا عدالت آموزشی در کشور ارتقا پیدا کند، بر این اساس برقراری عدالت آموزشی در کشور نیازمند تلاش مضاعف است.

احمدی اشاره به نگرانی‌ها و عدم آرامش خاطر خانواده‌ها از حضور فرزندان در کلاس‌های حضوری به جهت خطر شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس نظر وزارت آموزش‌وپرورش، دانش آموزان برای آموزش حضوری مخیر بوده اما آموزش مجازی را باید به‌صورت جدی دنبال کنند بنابراین عدم اجبار برای حضور فیزیکی دانش آموزان، می‌توانند از نگرانی خانواده‌ها بکاهد.
منبع: مشرق
برچسب ها: ورود ، معلمان ، مدارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین