کد خبر: ۲۴۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
علیرغم آنکه ترکیه در ماه جولای واردات گاز خود را 4 و نیم درصد کاهش داده اما واردات از ایران را 9 و نیم درصد بالا برده است.
ناطقان: به نقل از آناتولی، ترکیه در ماه جولای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 ونیم درصد گاز کمتر وارد کرد.

آذربایجان کشوری بود که بیشترین افزایش صادرات گاز به ترکیه را داشته و پس از این کشور ایران در جایگاه بعدی بیشترین افزایش صادرات گاز به ترکیه قرار داشته است.

ترکیه در این ماه 2.6 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله و 508 میلیون متر مکعب از طریق تاسیسات LNG واردات داشته است.

آذربایجان 1.9 میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه صادر کرده و پس از آن روسیه و ایران به ترتیب 843 میلیون متر مکعب و 664 میلیون متر مکعب گاز به ترکیه صادر کردند.

صادرات گاز آذربایجان به ترکیه در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 و نیم درصد رشد کرده و از ایران هم 9 و نیم درصد گاز بیشتر وارد کرده است.

برخلاف ایران و آذربایجان واردات گاز ترکیه از روسیه 28.4 درصد کاهش داشته است.

بخش قابل توجهی از گاز وارداتی به ترکیه در نیروگاه‌های تولید برق این کشور استفاده شده است که نسبت به سال گذشته 7.9 درصد رشد کرده و به 1.12 میلیارد متر مکعب رسیده است.

مصرف گاز خانوارها در ترکیه هم 6 و نیم درصد بالا رفته و به 236 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین