کد خبر: ۲۴۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
زلزله ۵.۲ ریشتری امروز شنبه مراوه‌تپه تاکنون تلفات جانی و خسارت مالی نداشت و طبق اعلام مسوولان دستگاه‌های خدمات‌رسان، همه خدمات مورد نیاز ساکنان این مناطق مرزی در دسترس آن‌ها قرار دارد.
ناطقان:  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت که تاسیسات آب شرب مراوه تپه و محدوده محل وقوع زلزله امروز دچار خسارت نشده و اهالی این مناطق مشکلی در برخورداری از آب شرب سالم و بهداشتی ندارند.

آخرین جزییات از زلزله تهران | اقتصاد آنلاین

بهزاد هرمزی اظهار داشت: گروه های عملیاتی این شرکت در منطقه زلزله حضور دارند تا در صورت بروز مشکل در سیستم انتقال آب، برای حل آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان هم گفت که تیم های ارزیاب و کارشناسان این شرکت در منطقه حضور دارند تا در صورت وقوع خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع آسیب دیدگی های احتمالی به شبکه برق اقدام نمایند.

علی اکبر نصیری اظهار داشت: تاکنون خسارتی از وقوع زمین لرزه به تاسیسات برق شهرستان مراوه تپه گزارش نشده است.

مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی گلستان هم به ایرنا گفت: گزارشی از رانش زمین و یا خسارت احتمالی به زیرساخت های راه های شهرستان مراوه تپه و مناطق زلزله زده اعلام نشد.

حمیدرضا خراسانی اظهار داشت: تیم ها و کارشناسان ارزیاب این اداره کل در منطقه و برخی از نیروهای عملیاتی در جاده ها و مسیرهای دسترسی منتهی به مناطق زلزه زده حضور دارند تا در صورت وجود خسارات احتمالی، مشکل را برطرف کنند.

سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان هم به ایرنا گفت: تیم های ارزیاب این ادره کل در مناطق روستایی محدوده وقوع زلزله حضور دارند و تلاش می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن خسارات احتمالی وارد شده را جمع بندی و وارد فاز اجرایی و جبران آن باشیم.

فرماندار مراوه تپه که زلزله صبح امروز در این شهرستان اتفاق افتاده گفت: تاکنون خسارت جانی و مالی خاصی از این زمین لرزه گزارش نشده و فقط چند مورد ترک خوردگی منازل و واحدهای دامداری در نقطه مرزی مشاهده شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان هم گفت که تیم‌های ارزیاب به همراه دهیاران و بخشداران در حال بررسی اتفاقات پس از زلزله امروز مراوه تپه هستند.

سیدرضا قادری اظهار داشت: با توجه به شیبدار بودن منطقه زلزله زده امروز در بخش گلیداغ مراوه‌تپه احتمال رانش ناشی از تکانه های امروز و دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: بخش عمده ساختمان‌های محدوده وقوع زلزله امروز یک‌طبقه و نوساز بوده و به همین دلیل احتمال تخریب و خسارت وارده به آن ها در اثر زلزله بسیار کم است.

فاصله مرکز وقوع این زمین لرزه با بخش گلیداغ شهرستان مراوپه تپه ۵۰ کیلومتر است.

مدیرعامل جمعیت جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به اعزام ۲ تیم ارزیاب واکنش سریع و یک فروند به منطقه زلزله‌زده مراوه تپه گفت: تاکنون به جز ترک برداشتن دیوار یک مدرسه در مرز گلستان با استان خراسان شمالی، تاکنون خسارت دیگری اعلام نشده است.

فرهاد میقانی اظهار داشت: گزارش نهایی از خسارت یا تلفات احتمالی این زمین لرزه پس از تکمیل اطلاعات اعلام خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه به مرکزیت شهرستان مرزی مراوه‌تپه در شرقی‌ترین نقطه گلستان و در فاصله ۲۱ کیلومتری از مرکز این شهرستان رخ داد.

پس از این زلزله، ۵ پس لرزه دیگر هم این مناطق را لرزاند.

گلستان استانی زلزله خیز است و در طول سالهای اخیر زلزله‌های زیادی را عمدتا با قدرت کمتر از چهار ریشتر تحمل کرد.

۱۷ شهریور امسال نیز زمین لرزه به بزرگی ۵.۱ ریشتر رامیان را لرزاند و در اثر آن برخی مناطق از جمله روستاهای کوهستانی این شهرستان دچار خسارت و تخریب خانه شدند؛ طبق اعلام فرماندار رامیان، این زلزله که تلفات جانی نداشت به ۱۹۵ واحد مسکونی مناطق روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: زلزله ، ناطقان ، مراوه ، مرز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین