کد خبر: ۲۴۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
بورس اوراق بهادار تهران که هفته قبل غیر از روز چهارشنبه در حال ریزش شاخص بود، اما از روز چهارشنبه ظاهرا قصد رشد شاخص را دار،. از روز چهارشنبه شاخص مثبت شد و امروز هم در پایان معاملات با افزایش 4075 واحد به رقم یک و 615 هزار و 658 واحد رسید.
ناطقان: شاخص کل بورس با معیار هموزن با کاهش 911 واحد به رقم 412 هزار و 529 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 6 میلیون و 44 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 7.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 127 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 3 هزار و 143 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات بورس اوراق و فرابورس ایران امروز به بیش از 11 هزار و 270 میلیارد تومان رسید.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز شاخص‌های کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر یک به اندازه 25 صدم درصد رشد کرد، همچنین شاخص بازار دوم بورس 1.3 درصد افزایش یافت، اما شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 22 صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 33 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار اول بورس 46 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، چادر ملو و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی مس، پالایش نفت تهران و مخابرات تهران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

امروز نمادهای پربیننده شامل پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، فولاد مبارکه، بانک ملت، ملی مس ایران، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، سایپا و پالایش نفت بندرعباس بودند.

در فرابورس ایران نیز امروز در پایان معاملات شاخص کل 166 واحد رشد کرده و به رقم 18 هزار و 202 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 219 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 1.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 375 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 150 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، بانک دی، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد ارفع، به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد ذوب‌آهن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل آریا ساسول، بانک دی، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی زاگرس، فولاد ارفع و ذوب‌آهن اصفهان بوده‌اند.

امروز با پیام ناظر بازار قرار شد از امروز شنبه خرید و فروش هر سهم در یک روز تا اطلاع بعدی ممنوع باشد، این مصوبه در راستای جلوگیری از نوسان‌گیری افراد و شرکت‌ها بوده است و همچنین معاملات الگوریتمی در بورس فعلا ممنوع شد.

به گفته برخی کارشناسان نوسان جزو ذات بازار بورس است و اتفاقا افراد حرفه‌ای در زمان ریزش بازار و افت قیمت سهام اقدام به خرید می‌کنند و در زمانی که بازار رو به رونق و افزایش است، سهام خود را می‌فروشند و کارشناسان پیش بینی می‌کنند، بعد از نوسانات اخیر که جزو ذات بازار است به زودی رونق به بازار برمی‌گردد.

همچنین نگاه به بازار سرمایه باید یک نگاه میان‌مدت و درازمدت باشد و کسانی که سهام خود را نگه می‌دارند مطمئنا به سودآوری می‌رسند. با توجه به جوی که امسال اتفاق افتاد و تعداد زیادی از شهروندان وارد بورس شدند.

از طرفی حدود 19 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت روش مدیریت مستقیم را انتخاب کردند، به معنای این که مدیریت سهام خود را خودشان برعهده می‌گیرند، بنابراین باید از رفتارهای هیجانی در بورس خودداری شود و در خرید و فروش سهام از افراد امین و متخصص استفاده شود.
منبع: فارس
برچسب ها: ریزش ، شاخص ، بورس ، ناطقان ، رشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین