کد خبر: ۲۴۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مراسم رونمایی از هفت دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش با حضور جانشین فرمانده کل ارتش در سازمان جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد.
ناطقان:  مراسم رونمایی از هفت دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش امروز و همزمان با هفتمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیر «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز در سازمان جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد.



۷ دستاورد جدید «نزاجا» رونمایی شد
دستاوردهای رونمایی شده در این مراسم به شرح ذیل است:

ربات هوشمند کاراکال

ربات جنگجو و هوشمند کاراکال که برای نبرد زمینی طراحی شده بسیار چابک و دارای سیستم تعلیق مستقل است؛ این ربات با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت و برد عملیاتی بیش از ۵۰۰ متر دارای قابلیت حمل سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین و همچنین دارای سیستم کنترل از راه دور هوشمند و مسافت یاب لیزری و سامانه اپتیکی است.

خودرو تاکتیکی چهار در چهار گهر

این خودرو دارای قابلیت حمل ۵۰۰ کیلو گرم در حالت آفرود و همچنین از قابلیت پیمایش ۷۰۰ کیلومتر با بیشینه سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برخوردار است؛ همچنین این خودروی تاکتیکی از قابلیت عبور از شیب طولانی ۷۰ درصد و قابلیت عبور از شیب عرضی ۳۵ درصد برخوردار است. خودروی تاکتیکی گهر قادر به عبور از آب با عمق ۸۰ سانتیمتر است و قابلیت نصب انواع تجهیزات سبک و نیمه سنگین را دارد.

سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع چابک

سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع با نام چابک، قابلیت پرش فرکانس بسیار سریع و سرعت پرش ۲۰۰ هزار در ثانیه را دارد. این سامانه با پهنای باند اطلاعاتی مناسب قابلیت ارتباط با سامانه‌های هواپایه و از قابلیت ارتباط ایستگاه زمینی با سامانه‌های زمین‌پایه برخوردار است؛ همچنین این سامانه دارای سامانه‌های گیرنده و فرستنده امن و از قابلیت بکارگیری و نصب بر روی سامانه‌های زمینی و هوایی برخوردار است.

این سامانه در واقع یک لینک ارتباطی بسیار امن و قوی است که در سخت‌ترین شرایط ارتباطی با جابه‌جایی فرکانس متعدد دشمن به هیچ وجه قادر به جمینگ آن نبوده و برای نخستین بار در سطح کشور ارائه شده است.

موتورهای پیستونی پهپاد

این موتورهای پیستونی برای نخستین بار در ایران از ۴۰ تا ۴۰۰ سی سی، طراحی و ساخته شده با گشتاور چهار هزار دور در دقیقه از توان پهار الی ۴۰ اسب بخار و قابلیت نصب بر روی انواع پهپادها برخوردار است.

این موتور پیستونی کاملاً بومی در رده ۴۰ سی سی قادر است که یک پهپاد ۳۰ کیلویی را در ارتفاع ۱۲ هزارپایی به پرواز دربیاورد.

ربات امدادگر مسیح

این سامانه مجهز به ایستگاه کنترل پرستاری و از قابلیت دریافت و کنترل علائم حیاتی بدن بیمار و همچنین قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری بین بیمار و کادر درمانی برخوردار است.

همچنین این سامانه قابلیت حمل دارو، غذا و هرگونه ملزومات مورد نیاز بیمار را دارد.

خودرو ارتقا یافته ۴۰×۲۶

خودرو سنگین تاکتیکی تانک‌بر، یک خودروی تاکتیکی است که با افزایش قدرت موتور متحرکه، از توان ۴۰۰ اسب بخار برخوردار است.

لانچر ۲ فروندی هدف ۲ نزاجا

این سامانه سکوی پرتاب دو فروند موشک لبیک ۱ است و قابلیت شلیک دو فروند موشک به صورت همزمان را دارد. همچنین این سامانه قابلیت استقرار سریع را دارد و مجهز به تراز اتوماتیک است. این لانچر مجهز به سامانه نشانه‌روی نوین و از قابلیت تحرک و جابجایی سریع بین مواضع برخوردار است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین