کد خبر: ۲۴۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کارشناس مذهبی حرم امام رضا (ع) گفت: برخی افراد سؤال می‌کنند که پدرمان، ما را از ارث محروم کرده است، تکلیف ما چیست؟
ناطقان: حجت‌الاسلام مظفر برسلانی کارشناس مذهبی حرم امام رضا (ع) در یکی از سخنرانی‌ها در این آستان نورانی به بیان توضیحاتی درباره موضوع ارث پرداخت و گفت: برخی افراد سؤال می‌کنند که پدرمان، ما را از ارث محروم کرده است، تکلیف ما چیست؟


آیا محروم کردن فرزند از ارث از نظر قانون امکان پذیر است؟ - حسین یاوری

ما در احکام چیزی به عنوان محروم کردن از ارث نداریم. هرکس تا زنده است اختیار اموالش را دارد و می‌تواند تکلیف آن را روشن کند مثلاً به فرزندی بدهد و به فرزندی ندهد، البته تقسیم ارث در دوران زندگی هم آدابی دارد مثلاً نباید به گونه‌ای عمل کرد که باعث اختلاف بین فرزندان شود.

همچنین در تقسین اموال نباید به گونه‌ای عمل کرد که خود صاحب مال مستأجر فرزندانش شود.

اما همان‌طور که گفتیم شخص اختیار اموالش را دارد و در دوران حیات می‌تواند به هر کس که می‌خواهد ببخشد. اما نمی‌تواند بگوید بعد از مرگم به فلانی بدهید و به فلانی ندهید، تنها راه محروم کردن از ارث فقط در دوران حیات است.
منبع: فارس
برچسب ها: ارث ، محروم ، حکم ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین