کد خبر: ۲۴۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با سفر معاون اول رئیس جمهور به بندر عباس مقرر شد در روزهای آینده، گمرک نسبت به ترخیص کالاها اقدام کند.
ناطقان: به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی در ارتباط تصویری با استودیوی پخش خبر ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما، گفت: حدود سه و نیم میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر کشور وجود دارد که در سفر معاون اول رئیس جمهور به هرمزگان مقرر شد بانک مرکزی درباره اقلام و کالاهای اساسی که اعتباری خریداری شده اند تأمین ارز کند تا این کالاها از گمرک ترخیص شوند.

وی گفت: همچنین درباره کالاهای اساسی که هنوز اسناد آن به خریداران نرسیده است و مشکل انتقال ارز دارند مقرر شد نسبت به تأمین ارز این اقلام اساسی نیز اقدام شود.

ارونقی با اشاره به وجود حدود سه و نیم میلیون تن کالاهای غیر اساسی در گمرکات و بنادر کشور ادامه داد: بر اساس برآورد گمرک و سایر سازمان‌ها بیش از ۸۰ درصد این اقلام مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی هستند که در جلسه امروز و با هماهنگی بانک مرکزی نسبت به تأمین ارز این اقلام اقدام و مقدمات ترخیص و تشریفات گمرکی آن‌ها از گمرکات انجام خواهد شد.

معاون گمرک کشور گفت: درباره موضوع کالاهای اساسی که بخشی از آن، اعتباری خریداری شده و مابقی آن که اسناد مالکیت آن به صاحبان کالا انتقال پیدا نکرده است، قرار شد بانک مرکزی به قید فوریت نسبت به تأمین ارز این اقلام نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات درباره کالاهای غیر اساسی تأیید منشأ ارز است افزود: بیشتر صاحبان کالا و واحدهای تولیدی در صف تأمین و تخصیص ارز قرار گرفته بودند و ترخیص اقلام آن‌ها با مشکل مواجه شده بود که با توجه به اولویت‌های این موضوع توسط وزارت صمت مقرر شد به قید فوریت نسبت به تأمین منشأ ارز این اقلام هم اقدام شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین