کد خبر: ۲۴۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام اینکه جابجایی فرودگاهی اهواز در حال حاضر در حد جانمایی و تخصیص اراضی است، گفت: جابجایی فرودگاه اهواز به منطقه جدید با سرمایه‌گذاری مورد نیاز، در دستور کار قرار ندارد.
ناطقان: سیاوش امیرمکری‌ در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس در خصوص جابجایی فرودگاه اهواز به دلیل وجود لایه‌های نفتی در اراضی فرودگاه اهواز گفت: جابجایی فرودگاهی اهواز در حال حاضر در حد جانمایی و تخصیص اراضی است.

امیرمکری با بیان این مطلب، موضوع جابجایی فرودگاه مذکور را مربوط به یک دهه پیش اعلام کرد و تصریح کرد در حال حاضر، جابجایی فرودگاه اهواز به منطقه جدید با سرمایه‌گذاری مورد نیاز، در دستور کار قرار ندارد و حتی طرح‌های توسعه‌ای متناسب با تقاضا و نیاز مسافران طبق طرح‌های جامع فرودگاهی در این فرودگاه در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین اعلام کرد توافقی بین وزارت راه‌وشهرسازی با وزارت نفت در خصوص بهره‌برداری و نهایتا انتقال مالکیت فرودگاه‌های نه‌گانه شرکت نفت به این وزارت در دستور کار قرار دارد و در صورت رفع موانع و اجرایی شدن اقدامات و تعهدات طرفین این طرح از فرودگاه عسلویه آغاز و در مرحله بعد فرودگاه ماهشهر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

امیرمکری همچنین از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در زمینه‌های مختلف زیرساختی و تجهیزاتی خبر داد و با اشاره به تحمیل شرایط منفی کرونایی بر صنعت هواپیمایی دنیا گفت: با توجه به اینکه ناوگان هواپیمایی یک شرکت درآمد-هزینه‌ای است، مجبور به اولویت بندی در انجام پروژه‌ها شدیم.

به گفته امیرمکری، پروژه‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند در اولویت قرار گرفتند و تا پایان این دولت تعداد ۲۸ پروژه که شامل ۲۱ طرح است به بهره‌برداری خواهد رسید.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین